طراحی کم هزینه برای مغازه های کوچک

پس از خواندن این متن متوجه می شویم که دکور اصولی مغازه لوازم التحریر چقدر می تواند به افزایش فروش طراحی داخلی مغازه اجیل خشکبار محصولات کمک کند. مساله ای که مهم است این است که برای یک ورودی مغازه چقدر باید هزینه کرد و یا چقدر میتوانیم سرمایه گذاری کنیم . خانه های مکزیکی میتواند دارای مبلمان هایی از چوب تیره و یا مرطوب باشد. خانه های مدرن قرون وسطا به لطف درهای کشویی ، پنجره ، و پاسیو ، از داخل به بیرون جریان بی نظیری دارند. نگاهی به جریان ورود و خروج فروشگاه خود بیندازید. در این فروشگاه ها چیزی شبیه به فستیوال جریان دارد و تصویر بی نظیری از تکنیک های جذاب دکوراسیون برای به نمایش گذاشتن کفش ها دیده می شود. سبک وینتیج نوعی سبک نوستالژیک است که با استفاده از عناصر به ظاهر کهنه و قدیمی جذابیت خاصی به یک فضا میبخشد که البته، برای هر مکانی مناسب نیست. کاشی های تزئینی و موزائیک اغلب در عناصر داخلی مانند کف ، ر وپوش میز ، آینه ها و پشت کابینت مورد استفاده قرار می گیرد تا جذابیت روستایی خاصی به خانه ببخشد. همان طور که گفته شد از عناصر مهم سبک وینتیج برای طراحی داخلی فروشگاه لوازم التحریر چوب است.

دکوراسیون دیوار مغازه و در واقع محوطه ای که برای ورود به ساختمان ابتدا وارد آن می شوید، بسیار حائز اهمیت است. این پرده ها در ساعت های اوج تابش نور خورشید می توانند تا حد بسیار زیادی جلوی نور و گرمای وارد شده به مغازه را گرفته و از فساد مواد غذایی جلوگیری کنند. ورودی هایی که با مواد چوبی ساخته می شوند , با آب و هوا به علاوه آتش سوزی بسیار در تضاد هستند ، البته نگهداری آنها به راحتی انجام می شود ، و لازم است هر ماه آن ها را روغن کاری و واکس بزنیم که باعث ایجاد ظاهر جذابی برای مشتری می شود ، چوب در مقایسه با مواد دیگر ماندگاری بیشتری دارند. طراحی داخلی یک مکان تجاری، چه مکانی برای معامله املاک باشد چه مکانی جهت فروش کتاب و لوازم التحریر، اهمیت بسیار زیادی از نظر تاثیر گذاری روی عملکرد افراد داخل آن دارد. مهم ترین بخش طراحی دکوراسیون برای مغازه بوتیک چیدمان اجناس است و شما باید اجناس خود را به گونه ای در درون مغازه بچینید که جنس های با ارزش بیشتر در معرض دید قرار بگیرند.

بهعنوانمثال، اگر شما یک فروشگاه پوشاک دارید، آیا اجناس شما لوکس هستند؟ اجناس مهم و برتر فروشگاه را میتوان با نور پردازی مستقیم و سقفی، برجسته تر نمایش داد تا مراجعین تمایز آنها با دیگر اقلام فروشگاه را متوجه شوند. به طور مثال، یک لامپ آویز و کتاب را در نظر بگیرید. به طور مثال، نام کتاب فروشی را برای یک فروشگاه لوازم التحریر در نظر بگیرید! پنجره ها اغلب برای تأکید بر نمای بیرونی بدون پرده است. مبلمان مدیترانه ای کوتاه و از سطح زمین فاصله کمی دارند.پایه های مبلمان پیچ خورده به سمت پشت است و به طور زینتی تزیین شده اند و بیرون از منزل همیشه موراستفاده قرار میگیرند بسیاری از خانه ها با استفاده از پنجره ها و درهای کشویی شیشه ای مرز بین داخل و خارج را محو می کنند. یکی از جذابترین جداره های تمام شیشه ای برای معماران و کارفرمایانی که مدل اسپایدر و قطعات و بازو های آن را نمی پسندند. پس برای طراحی و چیدمان مغازه ی کیف و کفش فروشی باید دقت و توجه زیادی را به کار ببرید تا خانم ها به مغازه ی شما جذب شوند.

همچنین اگر شما در قسمتی از فروشگاه محصولات با ارزش تر خود را چیدمان کرده اید، با نورپردازی متمرکز می توانید باعث جلب توجه مشتری شوید. مغازه الکتریکی و ابزار فروشی یکی از مکان هایی است که با حرفه ای ها سروکار دارد و حرفه ای ها هم به نظم در چیدمان ابزارآلات توجه ویژه ای دارند. به نوعی می توان گفت نقطه تمرکز محصولات مغازه و نقطه اوج نمای تجاری ویترین می باشد، از اینرو باید در طراحی آن دقت و توجه لازم را داشته باشید.می توانید از صفحه انواع نمای تجاری ساختمان به همراه تصاویر زیبا هم دیدن کنید. اما اگر دکوراسیون منظم و مناسبی هم در ویترین مغازه نداشته باشید به همان اندازه می توانید مشتریان خود را از دست بدهید. می توانید طرح و رنگ لباس ها را به کمک مانکن به مشتریان نشان دهید.

پنجره ها می توانند یک فضای کوچک را بزرگتر نشان دهند. آنها را حرفه ای، خاص و فوراً قابل شناسایی نشان می دهد و این پیام شما را مبنی بر اینکه برند شما چیزی بسیار خاص است را القاء می نماید. طراحی ورودی یک فروشگاه بسیار مهم است. یک طراحی دکوراسیون و چیدمان عالی با مدلها و برندهای قشنگ وزیبا، کمک بسیار زیادی به جذب مشتریان کرده، و آنها را به مشتریانی وفادار و همیشگی تبدیل کند. اهمیت نورپردازی و محل نصب و شکل نصب چراغها نیز در طراحی فروشگاه بسیار اهمیت دارد. ساختن یک باغچه کوچک یا قرار دادن چند گلدان در طراحی نمای بیرونی رستوران اهمیت زیادی دارد. این سازه های چوبی نیز مانند سایر مواد آهنی یا استیل زنگ نمی زنند و حتی اگر فرسوده شده باشد ، میتوان آنها را دوباره رنگ آمیزی و ترمیم کنیم بخصوص اگر از چوب خالص ساخته شده باشد . این خانه ها عاری از هرگونه جزئیات هستند و درعوض مواد طبیعی و موارد ضروری از اهمیت بسیاری برخوردارند. معمولا سرامیک ها ضد آب هستند و قابلیت شست و شو را دارند. در انواع مختلف ساده،روکشدار ،هات استمپ و ضد ضربه موجود است. به طور کل در تمامی مدل ها ضد ضربه و خش بوده و در نوع خاص ضد ضربه که تولید کرده ایم شیارهایی بهش اضافه میگرددکه مقاومت بیش از پیش خواهد داشت.

کامپوزیت به دلیل چند لایه بودن در برابر ضربه مقاوم است. در عوض، استفاده از طبقات کشویی و شیشه ای را برای ایجاد نمایشگرهای چند لایه در نظر بگیرید تا وسایل را در ویترین تقسیم کنید و در عین حال فضای بیشتری را به ویترین بدهید. یکی از کارهایی در دکوراسیون قنادی شما را می تواند از رقبا مجزا کند استفاده از قفسه یا کابینت های شیشه ای در مغازه است. برعکس، بار ها پیش آمده که صرفا به علت جذابیت طراحی داخلی و یا ویترین یک مغازه به آن وارد شده ایم و شاید محصولی نیز خریداری نموده ایم در حالیکه به هیچ وجه قصد انجام این کار را نداشته ایم. یک خرج منطقی و مطابق با نیاز فضای کارشان است.ازاین رو در ادامه میخواهم با ارائه و معرفی برخی محصولات بسیار شیک ولیکن با قیمت مناسب و نمونه های کار شده با این سبک متریال ها به شما عزیزان دید جدیدی از تغییر دکوراسیون مغازه ارزان را بدهم. به علاوه اگر به دنبال ایجاد بهترین تصویر از منطقه خود هستید ، با درب ها و ورودی ها , در جهت ایجاد یک فروشگاه چوبی که جلوه بسیار خوبی به مغازه و چشم انداز انعطاف پذیر به مشتریان می دهد ، هماهنگ شوید.

تصور کنید به جای حضور شما در یک بازار و خیابان ، می توستید کاری کنید که توی همه صفحات گوشی و در بستر فعال وب توسط همه مشتریان بالقوه دیده شود ، چه اتفاقی برای کسب و کار شما رقم می خورد. خانه های مینیمالیستی عاری از هرگونه درهم و برهمی هستند ، فقط مواردی مانند نیمکت ها ، میز ها و وسایل روشنایی را در این سبک می بینید که برای زندگی کارآمدی ضروری است. سبک های اسپانیا ، یونان و ایتالیا را می توان در خانه های مدیترانه ای یافت و این مکان ها از طریق رنگ های روشن و جسورانه تحت تأثیر دریا و آسمان مانند رنگهای فیروزه ای ، سبز روشن و زرد قرار میگیرند. بازاریابی در شبکه های اجتماعی امکان فروش محصول لوازم آرایشی بهداشتی به تمام ایران را ممکن می سازد. طراح ویترین را به واحد بازاریابی و تبلیغات خود متصل کنید. طراحی دکوراسیون حرفه ای و لوکس مغازه و دکوراسیون ویترین می تواند بیانگر کیفیت محصول و به نوعی احترام به مشتری باشد که در نهایت منجر به بازاریابی و معرفی شایسته مغازه و برند شما خواهد شد. اگر محصولات فروشگاه شما کفش های اسپورت می باشند بهتر است از طراحی مدرن استفاده کنید.

در این متن علاوه بر تصاویری که الهام بخش شما باشند، نکاتی را نیز برای تصمیمات بهتر در مورد طراحی داخلی فروشگاه کفش در اختیارتان می گذاریم. یکی از مهمترین نکاتی که در رابطه با طراحی داخلی قنادی باید مد نظر داشت، نظم قفسه ها و نوع چیدمان محصولات است. به جای این ها می توانید آن ها را آویزان کنید و ظاهر کاملا متفاوتی به فروشگاه بدهید. شما می توانید کیفیت این طرح ها را از نزدیک ملاحظه نموده، با سبک کاری طراحان آشنا شوید و با اطمینان خاطر پروژه ی طراحی خود را به این مجموعه بسپارید. سفال ها اغلب دارای طرح های پیچیده و رنگی هستند که تحت تأثیر گیاهان و جانوران موجود در مکزیک قرار دارند. این سبک دیوار پوش که از بهترین و قدیمی ترین های صنف دکوراسیون داخلی است را میتوانید با عرض بیست سانت و طول سه و شش متر در رنگ ها و طرح های متنوع در اختیار داشته باشید . رنگ گرم و بافت زیبا و دوست داشتنی چوب که هرکسی را جذب میکند، تناسب آن با کتاب ها و کاغذ ها و انواع قلم ها چوبی، همچنین وجود آن به عنوان عنصر اصلی سبک وینتیج در فروشگاه لوازم التحریر شما میتواند فروشگاهتان را تبدیل به یکی از خاص ترین مغازه های محله یا حتی شهر نماید.

شما میتوانید یک طرح اختصاصی برای مغازه خود داشته باشید یا از تصاویر گرداوری شده در این بخش ایده بگیرید . به طور کلی تنوع و ایده های زیادی برای دکوراسیون فروشگاه کفش وجود دارد. طراحی مناسب برای یک مغازه میتواند باعث ترغیب یک فرد جهت خرید کردن از آن مغازه گردد. درهای مقاوم را با استفاده از طیف وسیعی از گزینه های هسته پرکننده از جمله پشم معدنی، پلی اورتان و آرایش شش گوش خانه خانه کردن مقوا، تولید می کنند. زیرا افرادی که به قصد خرید به فروشگاه شما وارد می شوند یک علتی که دارد این است که آنها جذب دکوراسیون فروشگاه و محصولات آن شده اند. ضمن اینکه رکود و یکنواختی منزل شما با چنین طرحی شکسته می شود. چاپ و الگوهای مانند معرق کاری را می توان در همه چیز از کاشی تا بالش یافت. برای بسیاری از فضاهای بین کابینتی و بالای گاز تا هود آشپزخانه مکزیکی یا حمام از کاشی های سنتی استفاده می کنند. کاشی های قرمز پشت بام ها ، شبیه به معماری توسکایی ، بسیاری از خانه های مدیترانه را زینت می دهد.

کسب و کارهای مربوط به حوزه ی اکسسوری ها یا بدلیجات فروشی ها معمولا دارای کالاهای ریز و زیادی برای ارائه به مشتریان هستند. دیوارها فقط با یک یا دو قطعه تزئینی ، مانند نقاشی یا آینه ، ساده نگه داشته می شود. قطعات تزئینی مانند گلدان ها ، مجسمه ها و نقاشی ها و ایوان ها دارای مضامین اساطیر یونان است و از معماری یونان و روم الهام گرفته شده است. بهتر است این کار را به طراحان دکوراسیون بسپارید تا آنچه برای دکوراسیون مغازه بهتر است را برای شما درست کنند و در نهایت مغازه ای با طرح ها و رنگ بندی های مناسب به شما تحویل دهند.

به همین جهت می باشد که باید با استفاده از روش های مشخصی، محیط کاری خودتان را زیباتر از قبل کنید و از سیستم های قدیمی که اغلب افراد برای جذب مشتری از آن استفاده میکردند، دیگر استفاده نکنید و کم کم به سمت سیستم مدرن امروزی بروید تا از این جهت بتوانید مشتریان زیادتری را جذب خود کنید. سعی کنید دیوارها را سفید نکنید! دیوار سفید نمایانگر یک طراحی داخلی مدرن است که تقریبا متضاد با سبک وینتیج میباشد. درب ورودی یک فضای تجاری باید شان دهنده تجارتی باشد که در داخل فضا انجام می گیرد که در مورد طلا فروشی باید نمایانگر ظرافت و لوکس بودن باشد. یکی از این روش ها پوشاندن بخشی از فضا برای برجسته کردن کالایی خاص در میدان دید خریدار است. وسعت این فضا بستگی به مساحت مغازه و نوع کاربری آن دارد. برای طراحی دکوراسیون داخلی یک مغازه و یا فروشگاه خوب نکات زیادی در طراحی اهمیت دارد . برخی اوقات مشاهده میکنیم که یک فروشگاه لباس فروشی یا… وقتی به دیزاین سایر مغازه ها نگاه میکنیم , متوجه این موضوع می شویم که اکثرا برای زمینه فعالیت دیگری طراحی و ساخته شده اند و جا برای بروز رسانی و ارتقاع دارند .

هر مغازه ای نمیتواند تعداد زیادی از مشتری را جذب کند ,جهت جذب تعداد بالایی از مراجعه کننده , این نیازمند زیرساخت ها و اجرای مواردی است که یکی از آنها دیزاین ورودی و درب مغازه است . اگر فواصل خیلی زیاد باشد، مغازه خالی به نظر می رسد و نمیتوانید بسیاری از کالا ها را به نمایش بگذارید. در حالی که اگر وسایل خیلی شلوغ چیده شوند، ممکن است خریداران احساس کنند که غیرقابل فروش هستند و نتوانند درست انتخاب کنند. این است که یک فضای مناسب برای بازدید افراد از گل های مد نظر، در فروشگاه شما وجود داشته باشد.یعنی به طورکلی بتوان یک محل مناسب برای توقف افراد در هنگام انتخاب گل ها داشت تا از این جهت بتوانند به آسودگی انتخاب مد نظر خود را داشته باشند. اگر فضای داخلی ، خارجی و زیرساخت های محل به خوبی مبله و به روز باشد ، تقاضای زیادی در تجارت شما برای شما و مشتریان وجود خواهد داشت.

توسط داوود دانش‌جعفری

داوود دانش‌جعفری