10 نکته برای طراحی جذاب کاراکتر در موشن گرافیک آژانس تبلیغاتی راما استودیو

در این مقاله خواهیم دید که طراحی کاراکترهای سه بعدی چیست و بهترین نرم افزار برای ایجاد کاراکترهای سه بعدی چیست. شما نرم افزاری را پیدا خواهید کرد که کاملاً متناسب با نیازهای شماست و به شما در پروژه های طراحی کمک می کند. درود بر شما دوره آموزش طراحی کاراکتر با نرم افزار ایلوستریتور Adobe Illustrator ارائه شده است. اینها موارد اندکی هستند که شما باید قبل و در حین طراحی کاراکتر در نظر داشته باشید.

این­ها فقط قسمتی از نکاتی می­باشد که در خلق یک شخصیت تبلیغاتی می­بایست لحاظ گردد. جهت خلق یک شخصیت تبلیغاتی افزون بر تسلط به علم و هنر گرافیکی ، آگاهی از پویانمایی و نتایج تبلیغاتی یک شخصیت و یا طراحی کاراکتر هم ضروری می­باشد. کاراکتر تجاری چه مزیت هایی دارد؟ چگونه یک کاراکتر تجاری ایجاد کنیم؟ برای طراحی کاراکتر از چه نرم افزارهایی استفاده می شود؟ و چگونه یک طراح کاراکتر فریلنسر انتخاب کنیم؟ در این نوشته به بررسی این موارد خواهیم پرداخت. آموزش کاراکتر سازی در ایلوستریتور برای طراحی کاراکتر، طراحی شخصیت است. در طول مرحله طراحی، سعی می‌کنید نگرش‌ها و عباراتی را پیدا کنید که ممکن است شخصیت شما نیاز داشته باشد در فیلم نشان دهد.

این نرم افزار بسیار کاربردی است و ابزارهای کاملی برای طراحی دارد. طراحان در ایران تایپیست هم برای طراحی از این نرم افزار استفاده می کنند و مزایای آن را نادیده نگرفته اند. هر سفارش دهنده ای که دوست داشته باشد کار طراحی او در این نرم افزار انجام شود، می تواند در ابتدای کار درباره این مسئله با مشاوران صحبت کند و در صورت تأیید آنها این کار حتماً انجام خواهد شد. طراحی کاراکتر برای کسب و کارها و استفاده تجاری از آنها روز به روز طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

طراح گرافیک (Graphic Designer)

سفارش طراحی کاراکتر خود را ثبت کنید تا از خدمات بی نظیر ما بهره مند شوید. آموزش کشیدن کاراکتر در ایلوستریتور به آن پرداخته شده است، این موضوع است که کاراکتر باید توسط طراح کاراکتر حرفه ای طراحی شده باشد. رعایت اصول طراحی کاراکتر و جان بخشی به کاراکتر، برای طراح کاراکتر امری چالش برانگیز است.

شما قادر خواهید بود با استفاده از این نرم افزار به سرعت شکل سه بعدی ایجاد کنید. پس از ثبت سفارش طراحی کاراکتر روند انجام پروژه شما آغاز می شود. در ابتدا کارشناسان ما اطلاعات کسب و کار شما را دریافت می‌کنند. شما می توانید ایده ای که در ذهن خود دارید را مطرح کنید تا مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. پس از دریافت اطلاعات و تعیین تعرفه طراحی کاراکتر سه اتود اولیه طراحی می‌شود و در اختیارتان قرار می‌گیرد. در نهایت یک اتود انتخاب می‌شود و مراحل نهایی کار روی اتود انجام می شود.

زمان تحویل پروژه طراحی کاراکتر براساس خصوصیات و شخصیت‌پردازی کاراکتر بین ۳ الی ۶ روز کاری می‌باشد. البته گفتنی است, خدمات طراحی گرافیک و چاپ در صورت داشتن عجله می‌توانید این زمان‌بندی را با پرداخت حداکثر ۳۰ درصد مبلغ بیشتر کوتاه‌تر نمایید. در این نرم افزار از ابزارهای متعددی بهره مند خواهید بود.

طراحی کاراکتر انیمیشن

10 نکته برای طراحی جذاب کاراکتر در موشن گرافیک آژانس تبلیغاتی راما استودیو

طراحی کاراکتر در مرحله اول به زمانی که صرف آن می شود بستگی خواهد داشت. هر کاراکتری برای این که بتواند سفارش دهنده آن را به هدفش برساند، باید به خوبی ساخته و پرداخته شود. ابتدا این که باید در ذهن طراح به خوبی شکل بگیرد تا بتواند آن را به اجرا در بیاورد. بسیار از افراد برای شروع کار از طراحی های دستی استفاده می کنند تا بتوانند بعد از آن در نرم افزارهای رایانه ای بهره ببرند.

  • ضمن این که می توانید از گرافیست خود درخواست نمونه کار بدهید.
  • درست است که وقتی از دور به این کار نگاه می‌کنیم، کار ساده ای به نظر می‌آید اما نیازمند دقتی خاص و مهارتی بالا می‌باشد.
  • که با توجه به رقم های بالایی که پروژه های کاراکتر و همینطور حقوق استخدام متخصصین آن دارد، چندین برابر این هزینه را دریافت خواهید کرد.
  • از قسمت اجزا روی هر جزیی از تصویر که خواستید کلیک کنید و از سمت راست حالت‌های مختلف را امتحان کرده تا به تصویر انمیشنی مورد نیاز برسید.
  • به یک اتود قانع نباشید چندین بار اتود بزنید تا در آخر کارکتری خلق کنید که به ایده مورد نظر شما نزدیک باشد.
  • انیمیشن و موشن گرافیک که این روزها بازار داغی را تجربه میکند و می تواند همکاری گسترده ای با موشن گرافیست ها وشرکت های تبلیغاتی شکل داد.
در این آموزش بیشتر از ابزار pen، shape bilder tool اسنفاده می‌کنیم. حالا کمی به صورت نکته‌ای از روندکار بهتون میگم ولی برای دیدن جزییات بیشتر حتما ویدیو رو ببینید. ایلوستریتور که برای این مدل کار ساخته شده است، به صورت اصولی در قالب یک سرفصل استاندارد برنامه ریزی شده قدم به قدم با اصول مورد نیاز خود و همینطور طراحی چند کاراکتر مختلف آشنا خواهید شد. اپلیکیشن که با توجه به وجود مارکت هایی مانند کافه بازار در ایران و اپ استور و گوگل پلی و گسترش اسمارت فون ها در بین مردم تعداد بالایی را دارد و طراحی کاراکتر برای اجزای مختلف آن نیز باید رونق فراوانی را به خود بگیرد. دانستن اینکه کاراکتر شما چه کسی است به شما کمک می کند یک کاراکتر منحصر به فرد طراحی کنید.

کاراکترها می توانند مخاطب را یاد خودشان بیندازند یا آنها را شخصت هایی بییند که دوست دارند باشند. یکی از مهم ترین ویژگی های شخصیت هایی که برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند انعطاف پذیری آنها است. در صورتی که این شخصیت قرار است به یک مدل متحرک بدل شود، باید از زوایای مختلف برای مخاطب جذابیت داشته باشد. اگر کاراکتر بر اساس نام تجاری یک کسب و کار شکل گرفته باشد باید بتواند با تغییراتی که در کسب و کار ایجاد می شود، تغییر یابد و منعطف عمل کند.

اما یک کاراکتر اشتباه می تواند مشتریان شما را گیج کند و یا حتی به برند شما آسیب برساند. به طور مثال در برند های ایرانی میتوانید چیتوز ؛ و در برند های خارجی M&M را در نظر بگیرید . نمونه کارهای متخصصین طراحی کاراکتر را در سایت کارلنسر مشاهده کنید. با استفاده از اطلاعات بدست آمده از مرحله اول تیم طراحی گرافیک هورافیک کار را شروع می‌کند و تحقیقاتی در مورد بازار و مخاطبان شما انجام می‌دهد و یک یا چند طرح اولیه برای شما ارسال می‌کند. می توانید ( پروژه های طراحی کاراکتر ) را سرچ کرده و در لینک اول در سایت پونیشا پروژه های آن را مشاهده نمایید. طراحی سایت هم که با توجه به گسترش کسب و کارهای اینترنتی در درون رابط کاربری خود به راحتی می تواند از کاراکتر بهره ببرد.

توسط داوود دانش‌جعفری

داوود دانش‌جعفری