۵۵ درصد بودجه جاری کشور از محل مالیات تامین شد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی گفت: سال ۱۴۰۰ قانونگذار تصمیم گرفت که از اقتصاد نفت فاصله بگیرد و در این سال ۲۷۰ هزار میلیارد تومان دریافت مالیات در بودجه در نظر گرفته شد.

علی کریم‌دادی افزود: نهایت همکاری را با اتاق تعاون و اتاق بازرگانی استان خواهیم داشت و با ارایه مشوق‌های مختلف قدم موثری در راستای رونق تولید برخواهیم داشت.

وی افزود: در سال جاری این مبلغ به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و سال آینده هم به حدود ۶۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

پلیمی بیان کرد: دریافت مالیات از افرادی که باید مالیات پرداخت کنند و پرداخت نمی‌کنند، هدف اصلی ماست و در این زمینه نیازمند استفاده از ظرفیت‌های امنیتی و قضایی هستیم.

دادستان بیرجند گفت: ما در دستگاه قضایی درخصوص فرار مالیاتی همراهی لازم را خواهیم داشت.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی هم گفت: تلاش ما این خواهد بود که در جهت اهداف عالی نظام قدم برداریم و براساس وظیفه قانونی خود نسبت به دریافت مالیات اقدام کنیم.

وی گفت: برای پیشرفت کشور سختی‌های زیادی را تحمل کردیم و تنها مسیر رشد و پیشرفت کشور اتکا به توان داخلی است.

در این مراسم از خدمات جعفر احسانی‌مهر مدیرکل سابق اداره‌ امور مالیاتی خراسان جنوبی قدردانی و علی کریم‌دادی به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی شد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84944779/%DB%B5%DB%B5-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%AC%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AD%D9%84-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%AFوی عنوان کرد: اگر حق و حقوق  دولت را نگیریم مدیون همه افراد جامعه هستیم و هر کشوری برای بقا و تامین مخارج خود باید مالیات اخذ کند و این مالیات در زمینه ارتقای زیرساخت‌های کشور هزینه می‌شود.

پلیمی ادامه داد: از ابتدای امسال در خراسان جنوبی ۹۰۰ میلیارد تومان مالیات جذب شده و ۲۰ درصد این مالیات به دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ارایه خدمات به مردم پرداخت شد، پس با دریافت قانونی مالیات می‌توان خدمات بهتری را به مردم هر منطقه ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رحمان پلیمی روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه سرپرست اداره‌ کل امور مالیاتی خراسان جنوبی با تاکید بر سالم‌سازی اقتصاد و تلاش برای ایجاد ثبات در اقتصاد کشور اظهار داشت: اخذ مالیات براساس آنچه قانونگذار مصوب کرده است، انجام می‌گیرد و کمتر یا بیشتر از آن نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور افزود: با توجه به شرایطی که کشورهای متخاصم برای اقتصاد کشورمان ایجاد کرده‌اند باید اقتصاد را به‌صورت درون‌زا مدیریت کنیم.

حجت‌الاسلام علی نسایی زهان افزود: هر کسی باید در کشور به وظیفه خود به‌خوبی عمل کند تا شاهد پیشرفت در عرصه‌های مختلف باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: وظیفه همگانی حفظ نظام و انقلاب اسلامی است و باید مسئولیت قانونی خود را در این خصوص به نحو احسن انجام دهیم.

وی گفت: اگر مالیات پرداخت و در چارچوب قوانین کشور هزینه شود، ما متکی به درآمدهای نفتی نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: راهی نداریم جز اینکه اقتصاد کشور را از محل دریافت مالیات و باز توزیع آن در زمینه عمران، با ثبات کنیم.

توسط داوود دانش‌جعفری

داوود دانش‌جعفری