وزیر نیرو: ناترازی برق در گلستان پایان یافت

وی با بیان اینکه امروز در این محل ۲۹ طرح آب و فاضلاب و برق استان را به بهره‌برداری می رسانیم که ۹ طرح مربوط به آب و فاضلاب و ۲۰ طرح هم در حوزه برق است، افزود: عمدتا این طرح‌ها در حوزه انتقال و توزیع است که مجموع سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این ۲۹ طرح بالغ بر ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

محرابیان از آغاز عملیات اجرایی ۳ هزار هکتار دیگر از زمین‌های کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: تمامی اداوات و لوله‌های این بخش از پروژه نیز در محل موجود و نصب شده است که نوید افتتاح زودهنگام این پروژه را می‌دهد.

علی‌اکبر محرابیان عصر امروز در آئین افتتاح پروژه های حوزه آب و برق استان گلستان که به صورت متمرکز در گنبدکاووس و در محل افتتاح پروژه تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به اینکه در سفر نخست هیئت دولت به استان گلستان بیش از ۱۱ مصوبه مهم در حوزه آب و برق داشتیم، اظهار کرد: از این ۱۱ مصوبه هفت مصوبه به طور کامل به فرجام رسیده و چهار مصوبه در جریان بوده و از برنامه زمانی خود عقب نیست.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه از طرح‌های مهم حوزه آب، افتتاح طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد «قره سو» و «زرین‌گل» است که ۴ هزار هکتار آن امروز به بهره برداری می رسد، ادامه داد: به این ترتیب مجموعه کشاورزی استان با افزایشی بالغ بر ۴۰ درصد در راندمان آبیاری رو به رو خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402093021624/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88-%D9%86%D8%A7%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%D9%84%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AAوزیر نیرو افتتاح طرح آب‌رسانی شهر کلاله و چندین تصفیه خانه را از دیگر طرح‌های مهم قابل بهره برداری امروز دانست و گفت: ما امروز چندین پست ۴۰۰، ۲۳۰ و ۶۳ کیلو ولت را افتتاح می کنیم تا تولید برق استاندار با ولتاز استاندارد برای استان را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز سه واحد از مجموع ۶ واحد بخار گاز نیروگاه علی‌آبادکتول عملیات اجرایی خود را آغاز کرد، گفت: با این سه واحد سیکل ترکیبی این نیروگاه تکمیل می‌شود که راندمان نیروگاه را از ۳۰ درصد به ۵۱ درصد می‌رساند که می‌تواند به رفع ناترازی برق در این استان کمک شایانی کند.

ایسنا/گلستان وزیر نیرو با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مصوبات حوزه آب و فاضلاب و برق سفر نخست هیات دولت در گلستان به فرجام رسیده است، گفت: با بهره برداری از طرح های مهم امروز در این استان به طور عینی ناترازی برق در این استان پایان خواهد یافت.

محرابیان با بیان اینکه استان گلستان در ابتدای دولت سیزدهم فاصله بسیاری با استان‌های برخوردار داشت، تصریح کرد: برای رفع این فاصله ما در دولت دو گام تعریف کردیم که گام اول را پشت سر گذاشته و مسائل افت ولتاژ و غیره را رفع کرده‌ایم و امروز در پیش روی ما گام دوم این مسیر قرار دارد.

توسط داوود دانش‌جعفری

داوود دانش‌جعفری