وحیدی: برنامه هفتم متناسب با آمایش سرزمینی تدوین می‌شود

وحیدی افزود: سیاست‌های کلی برنامه هفتم با اولویت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی به دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط ابلاغ شده است و موظفیم متناسب با این سیاست‌ها به تدوین هر چه قوی‌تر برنامه توسعه هفتم کشور همت گماریم.

وزیر کشور با بیان اینکه تحکیم خانواده پیامدهای مهمی در حوزه همبستگی و هویت جمعی و ملی دارد، افزود: نظام خانواده همواره چتر حمایتی مناسبی برای افراد بوده و از این‌رو تضعیف خانواده و پایه‌های ارزشی نهفته در آن باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور می‌شود.

وحیدی همچنین بر تشکیل کارگروه تدوین برنامه هفتم توسعه وزارت کشور با محوریت معاون هماهنگی این وزارتخانه تأکید کرد و افزود: لازم است همه معاونت‌ها و مراکز در ارتباط و تعامل نزدیک به تنظیم کامل برنامه هفتم کمک کنند.

وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی نیازمند توجه همه‌جانبه و فوری است و اگر امور اجتماعی همچون موضوع جوانی جمعیت به‌موقع دنبال نشود، در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، اضافه کرد: وزارت کشور به‌عنوان دستگاه حاکمیتی با محوریت استانداری‌های سراسر کشور قانون جوانی جمعیت را در کشور دنبال می‌کند.

وزیر کشور تأکید کرد: وزارت کشور به‌عنوان دستگاه ناظر و هدایت‌گر نقش موثری در تدوین و اجرایی شدن برنامه‌های کلان توسعه‌ای دارد و برای همین لازم است برنامه هفتم متناسب با اصل آمایش سرزمینی تدوین و عملیاتی شود.

وزیر کشور، ترکیب جمعیت جوان را یکی از مولفه‌های مهم قدرت ملی و نشانه بالندگی و پویایی جامعه دانست و افزود: مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون جوانی جمعیت گام بزرگی در این حوزه برداشت و باید دستگاه‌ها و نهادها با دغدغه‌مندی و حساسیت، برای اجرای این قانون تلاش کنند.

وحیدی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جمعیت اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده را یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم اعلام کردند و آن را یک سیاست حیاتی برای آینده‌ی بلندمدت کشور دانسته‌اند.

وی با تأکید بر تقویت تعاملات با کشورهای همسایه گفت: استانداران مرزی متولی اصلی این کار هستند و باید نقش مهمی در این حوزه داشته باشند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84948456/%D9%88%D8%AD%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%85-%D9%85%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B3%D8%B1%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

وی، جوانی جمعیت را مسأله مهمی برای آینده کشور برشمرد و گفت: لازمه پیشرفت کشور در گرو داشتن جمعیت جوان و پویاست.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «احمد وحیدی» روز یکشنبه در نشست کارگروه جوانی جمعیت که با رونمایی از بُن‌سازه آموزشی مسیر نجات همراه بود، اظهار داشت: باید به تقویت بنیان نظام خانواده در کشور توجه اساسی داشته باشیم.

توسط داوود دانش‌جعفری

داوود دانش‌جعفری