معرفی 10 تا از بهترین قنادی ها و شیرینی فروشی های مشهد

آن چه که در تاریخ ایران تعریف شده این بوده که در زمان ناصر الدین شاه قناد به کسی گفته می‌شده که به فروش قند، نقل و نبات می‌پرداخت. در واقع قند‌ها بدون هیچ طعمی‌بود و به جای آن مردم از قند روسی و بلژیکی که بسیار خوشمزه، خوش طعم، شیرین و باب میل بسیاری از ایرانی‌ها بود، استفاده می‌شد. فرنچایز ، فرانشیز یا حق امتیاز نوعی از کسب و کار است که در آن یک شرکت حق فروش محصولات خود را به شرکت های دیگر واگذار می کند و در برابر مبلغی به عنوان فرنچایز دریافت می کند. شیرینی پزی های فرانچایز دارای شعبه های مختلفی هستند که همگی با یک نام تجاری مشترک فعالیت می کنند. در سراسر دنیا شیرینی پزی های متعددی وجود دارد که به خوبی شناخته شده هستند و حتی ممکن است از اقصی نقاط دنیا برای خرید انواع شیرینی به آنجا بروند. این شیرینی فروش ها دارای برند تجاری مخصوص به خود هستند که می توانند آن را واگذار کنند و بنابراین دارای شعبات متعددی در همه دنیا هستند.

این رول دارچینی خوشمزه مانند نان کاملاً با قهوه سرو می شود و بهتر است به صورت گرم آن را بخورید. به نقل از کسی که علاقه زیاد به دسر دارد و به نوعی می شود گفته معتاد شیرینی است به همگی پیشنهاد می کند 15 شیرینی از سراسر جهان که به شما معرفی می گردد حتما یک بار امتحان کنید . این مخلوط روی اجاق پخته می شود؛ درون کاسه های سرو ریخته شده و سپس روی آن را برشته می کنند.

– طرز تهیه شیرینی نخودچی

قنادی کوک به عنوان یکی از بهترین شیرینی فروشی های تهران شعب مختلف در سراسر تهران دارد. تمامی شیرینی‌های قنادی لادن به عنوان یکی از بهترین شیرینی فروشی های تهران کیفیت مطلوبی دارند و مانند سایر شیرینی‌های قنادی‌های تهران چرب و آزاردهنده نیستند. کافی است تا شیرینی‌های خامه‌ای این قنادی را امتحان کنید تا به سبک بودن و خوشمزه بودن شیرینی آن برسید. برخلاف نام این قنادی، تنها شیرینی اکلر در این قنادی تهیه نمی‌شود. اکلر یک شیرینی معروف در دنیا است که در ایران به نام شیرینی شیرینی تا نارنجک می‌شناسند. شاید دلیل نام‌گذاری این قنادی به این نام، علاقه بسیار زیاد مدیر آن به شیرینی اکلر است.

سوالات پرتکرار کاربران در مورد شیرینی فروشی

تاریخ این بستنی به قرن 16ام میلادی بازمی گردد؛ یعنی زمانی که آن را به نام ماراس خطاب می کردند. بستنی دوندورما از ثعلب، خامه، کندر و شکر تهیه شده و با طعم های مختلفی عرضه می شود. بستنی دوندورما، چسبنده تر از بستنی های معمولی است که پیش از این میل کرده اید و این نیز یکی از وجه های تمایز آن به شمار می آید. سایز شیرینی‌ها و خصوصا چیز کیک‌های رنگین کمانی کوکی باکس، بسیار بزرگ و یک عدد از آن برای دو نفر کافی است. رفتار پرسنل قنادی بسیار محترمانه و صمیمی است و رفتن به آنجا را برایتان لذت‌بخش‌تر می‌کند.

یکی از بزرگ ترین و مدرن ترین شیرینی فروش هایی که در تهران قرار دارد، قنادی سولدوش است. این شیرینی فروشی در چند طبقه به مشتریان خود خدمات ارائه می کند. البته لازم به ذکر است که این شیرینی فروشی قیمت هایش نسبت به سایر شیرینی فروش ها بسیار بیشتر است اما طعم و مزه بسیار بی نظیری دارد.

معرفی 7 تا از بهترین شیرینی فروشی های گرگان ( آدرس و شماره تلفن آن‌ها)

معرفی 10 تا از بهترین قنادی ها و شیرینی فروشی های مشهد از این جهت عجیب نیست که در این کشور اختلاط فرهنگی قابل توجهی را شاهد باشیم که بابت آن در بخش های مختلف هنر و فرهنگ، سنت و آیین این سرزمین، تنوع قابل توجهی را مشاهده می کنیم. این تنوع را به خوبی می توان در شیرینی های معروف ترکیه نیز دنبال کرد که باعث می شود بتوانید طعم هایی عالی را میان انواع آن ها، بچشید. اگر قصد خرید قرابیه تبریز را دارید، بهتر است به قنادی تک درخت مراجعه کنید، این قنادی معروفترین قرابیه‌ها را در تبریز دارد. این قنادی دارای دو شعبه در خیابان‌های دارایی و آئل گولی است.

پودر قند را الک و با روغن جامد مخلوط کنید و با دور تند همزن برقی بـه مدت پنج دقیقه خوب هم بزنید تا یک مخلوط کرم مانند درست شود. روی شیرینی‌ها رابا پشت چنگال خط بیندازید و کمی کنجد بپاشید و سینی را داخل فر گرم شده قرار دهید. حالا مخلوط تخم مرغ را اضافه کنید و درحد مخلوط شدن مواد را هم بزنید. دراین مرحله، مواد را بـه دو قسمت تقسیم کرده و بـه یک قسمت پودر هل اضافه کرده و دیگری را ساده یا با پودر زنجبیل مخلوط کنید.

  • برای استفاده از این شیرینیهای داغ ، تازه و خوشمزه قنادی پاک، باید از ساعت 15 در روزهای وسط هفته و ساعت 17 در روزهای جمعه به این قنادی مراجعه کنید.
  • هزینه و مبالغی که شکلات و نوشیدنی های شکلات و شیرینی سرای مینیون دارد نسبت به دیگر جاهای مقداری گرانتر هستند اما محصولات منحصر به فردی که دارد می تواند دل هر مشتری را بقاپد.
  • پس اگر بودجه محدودی دارید، بهتر است این نوع شیرینی را، به میزان محدودتری سفارش دهید؛ تا در کنار سایر شیرینی‌ های پذیرایی، به‌عنوان شیرینی لوکس‌تری از مهمانان پذیرایی شود.
  • شیرینی گاندی به دونات‌های خاص و خوشمزه‌اش معروف است که به دلیل شیرینی اندازه‌اش که دل را نمی‌زند، مشتریان زیادی دارد.
  • قنادی لرد در واقع یک کافه و شیرینی فروشی قدیمی است که توسط خانواده ارمنی اداره می‌شود و در خیابان ویلا مستقر است.

توسط داوود دانش‌جعفری

داوود دانش‌جعفری