سقف کناف مراحل نصب سقف کناف اجرای سقف کناف رویاهوس

تاثیرگذارترین عیب سقف کناف این است که برای اجرا نیاز به یک تیم حرفه ای دارد، در دسترس نبودن این افراد برای انجام سقف کاذب کناف شما را با دیگر مشکلاتی مثل موارد زیر مواجه می‌کند. در مقابل؛ برای اجرای سقف کناف به نیروی متخصص نیاز است و عدم رعایت نکات اجرایی کناف موجب ترک خوردن و بازشدن کار میشود. سقف کناف نسبت به سقف کاذب گچ و رابیتس مقاومت کمتری دارد و استحکام بالایی ندارد. سقف کاذب کناف ارتفاع اتاق را کاهش میدهد، نیاز به مراقبت مکرر دارد، در مدت زمان کوتاه تری فرسوده می شود، نشست می کند و رنگ پریده و چرک آلود به نظر می رسد. مصالح به کار رفته در اجرای پروژه کناف دارای انواع گوناگونی است. مجموعه آکس مصالح را تماما از مواد درجه یک و مرغوب و در بالاترین سطح و کیفیت کنترلی در اختیار شما قرار می دهد.

الف) نصب سقف کاذب کناف :

سازه گالوانیزه سقف، مانند نبشی و پروفیل F و پروفیل U مهمترین عامل تاثیرگذار در قیمت هستند. گچبرگ کناف از گچ میکرونیزه مخصوص و الیاف تحت فشار هیدرواستاتیکی تولید میشود. به عنوان مثال برای نصب سقف کناف از پروفیل نبشی و F و برای نصب دیوار کناف از پروفیل رانر و استاد اسفاده میشود.

بدین صورت که زیرسازی فولادی به سقف اصلی متصل شده و سپس صفحات کناف را بر روی آن نصب می کنند. شایان ذکر است که پیش از اجرای هر گونه آویز ، باید استحکام سقف سازه ای بررسی گردد. درزهای دور کار نیز با استفاده از نوار چسب جداکننده مخصوص پوشانده می شود. طرح های کناف کاری سقف بسیار متنوع بوده و با توجه به درخواست مشتری قابل اجرا است. امروزه اجرای کناف کاری سقف ساده طرفداران بسیاری پیدا کرده است. برای اجرای کناف کاری سقف ساده می توان از اشکال و خطوط ساده استفاده کرد.

اجرای سقف کناف در تهران | آشنایی با انواع و مراحل اجرای سقف کاذب کناف

از طرفی سیستم کناف از اجرای کار با رابیتس و گچ بسیار تمیز تر است و البته به مصالح کمتر، سبک تر و مقاوم تری نیاز خواهید داشت. این محصول آلمانی است و اولین بار توسط کارخانه Knauf در آلمان تولید و به جهانیان ارائه شد. نکته جالب این است که انواع پانل سقف کاذبوجود دارد که برای جای جای ساختمان ها طراحی گوناگونی دارند. برای مثال شما می توانید از کناف ها در ساخت دیوار، سقف کاذب کناف پذیرایی، ستون ها، تیر های فولادی و حتی نورپردازی با کناف در پذیرایی استفاده کنید. با توجه به جدول پیش رو شما می‌توانید شخصا هزینه سقف کاذب کناف را محاسبه نمایید. براساس محاسبه میزان مساحتی که برای کناف کاری در نظر دارید، مصالح کاربردی و ابزار استفاده شده و در نهایت دستمزد استادکار قیمت سقف کناف را برآورد نمایید.

  • 30 طرح زیبا برای کناف سقف در طراحی و دکوراسیون داخلی را مشاهده می کنید.
  • با توجه به تنوع مدل کناف کاری ، این سقف نمای زیبایی در فضای منزلتان ایجاد می نماید.
  • در این مقاله، شما با سقف کناف به همراه ویژگی‌ها و مزایای آن آشنا می‌شوید.
  • این نوع صفحات روکشدار برای مناطقی که از رطوبت برخوردار هستند بسیار مناسب اند، زیرا ضد آب و ضد رطوبت می باشند.
سقف کناف مراحل نصب سقف کناف اجرای سقف کناف رویاهوس از صفحات کناف با ضخامت 15 و 18 میلی متر، برای قسمت هایی که نیاز به مقاومت بیش تری دارند، استفاده می گردد. هم چنین از این صفحات می توان برای قسمت هایی که احتمال برخورد اجسام خارجی وجود دارد، سقف کناف استفاده کرد. از پنل های کناف با این ضخامت صرفا برای اجرا در طرح کناف هایی که منحنی و قوس تند دارد، استفاده می شود. از کناف با این ضخامت در ساخت دیوارکناف و سقف استفاده نمی شود. کناف می تواند به عنوان یک پوشش ضد حریق و ضد آب بر روی سازه نصب شود.

سقف کاذب

توسط داوود دانش‌جعفری

داوود دانش‌جعفری