رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: جهت‌گیری دولت در کاهش تورم مثبت است

پورابراهیمی تصریح کرد: ارزیابی بنده از تیم اقتصادی دولت سیزدهم متوسط است و حرکت دولت در بخش اقتصادی رو به رشد است؛ این اقدامات نشان می دهد می توانیم ناترازی ها را در بخش هایی کاهش بدهیم.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش درباره افزایش حقوق برای کارکنان دولت نیز بیان کرد: افزایش حقوق در بودجه امسال به صورت پلکانی است و میانگین بین ۱۵ تا ۲۰ درصد برای حقوق های پائین و کمتر از ۱۰ درصد برای حقوق های بالا اجرایی شد که مصوبه اخیر نیز به تایید شورای نگهبان رسید و مابه التفات آن از مهرماه پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایرنا در این نشست مسائل و مشکلات کتابخانه های شهرستان های کرمان و راور مطرح و راهکارهای رفع مشکلات ارائه و جمع بندی شد؛ پورابراهیمی نیز در این زمینه بیان کرد: در زمینه تکمیل، تعمیر و تجهیز کتابخانه ها آماده همکاری هستیم.


منبع: https://www.irna.ir/news/84940820/%D8%B1%DB%8C%DB%8C%D8%B3-%DA%A9%D9%85%DB%8C%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%AC%D9%87%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%85-%D9%85%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

وی افزود: یکی از نگرانی های جدی ما، کودکان بازمانده از تحصیل هستند و اداره کل کتابخانه ها نیز باید در این زمینه اقدامی را که می تواند، انجام بدهد و افراد بازمانده از تحصیل شناسایی شوند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: جهت‌گیری دولت در کاهش تورم مثبت است

وی با بیان اینکه یکی از ریشه های تورم، وضعیت درآمدهای پایدار بودجه است و باید درآمد پایدار ایجاد کنیم اظهارداشت: سال های گذشته دولت ها به جای تلاش و کار، استقراض کردند و اثر آن تورم و ناترازی شده که تمامی تلاش ما و دولت فعلی این است که این مساله را به حداقل برسانیم و در برخی موارد توانسته ایم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه بازدید از کتابخانه شهید مفتح کرمان در جمع کتابداران و مسئولان کتابخانه های شهر کرمان اظهار داشت: تلاش ما در مجلس نیز این است که به جای افزایش حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش دهیم و این از طریق کاهش تورم امکانپذیر است زیرا بالا رفتن قدرت خرید مردم موجب رضایتمندی می شود.

وی بیان داشت: عرصه علم، دانش و کتاب برای جامعه ای که می خواهد پیشرفت کند ضروری است و باید به این عرصه کمک کنیم و نباید حتی یک نفر بیسواد داشته باشیم.

پورابراهیمی گفت: بخش عمده ای از مشکلات جامعه ناشی از نداشتن اشراف اطلاعاتی و اطلاع از مبانی علمی است که اگر شما (مسئولان فرهنگی و کتابداران) حتی یک نفر را با این عرصه آشنا کنید، اقدام ارزنده ای انجام داده اید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: هر کودکی که در این سرزمین نتواند درس بخواند، تبدیل به یک بمب ساعتی برای جامعه می شود و کسی که از دانش دور باشد، به بلاهای مختلف دچار و بقیه را گرفتار می کند.

پورابراهیمی افزود: یکی از دلایلی که به افزایش قیمت ها دامن می زند، خود تورم است؛ هرچند تحریم، مسائل نفتی، رد و بدل کردن پول و در تورم تاثیر دارند اما تورم خودش تبدیل به تهدید می شود و در زمان تورم، ارزش پول ما در مقابل دلار و ارزهای دیگر کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: مهمترین اولویت این است دور موتور تورم را کند کنیم زیرا اکنون شتاب زیادی دارد و به ارزش پول ملی، قدرت خرید مردم و آسیب می زند.

وی افزود: در عین حال بشدت نگران خروج پزشکان از کشور هستیم زیرا پرداخت ها به این قشر در خارج از کشور زیاد است و باید قدرت خرید جامعه را با رویکرد کاهش تورم انجام دهیم.

توسط داوود دانش‌جعفری

داوود دانش‌جعفری