رشد ۶۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در ۷ماه امسال

رشد ۴۸ درصدی مالیات بر درآمد

وی افزود: در قانون بودجه ۱۴۰۱ تا مهرماه، ۲۶۵ هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان مالیات پیش‌بینی شده بود که با افزایش وصول درآمدهای مالیاتی در این بخش شاهد تحقق ۱۰۲ درصدی آن هستیم.

«مهدی موحدی» روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: مجموع درآمدهای مالیات‌های مستقیم و کالا و خدمات در هفت ماه امسال به ۲۷۰ هزار و ۹۰۱ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۶۶ هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان بود با رشد ۶۳ درصدی همراه بود.

رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به وصول درآمدهای مالیاتی از اشخاص حقوقی، گفت: در هفت ماه امسال ۱۱۲ هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان مالیات از این بخش وصول شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۹ هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان بود که رشد ۸۸ درصدی را نشان می‌دهد.

موحدی از رشد ۴۸ درصدی مالیات بر درآمدهای خبر داد و گفت: در این بخش از ابتدای امسال تا مهرماه، ۴۶ هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان مالیات وصول شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۱ هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان بوده است رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین مالیات بر ثروت ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد یافته است و مبلغ وصولی در این مدت به ۹ هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان رسیده است.

رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه وصول مالیات‌های مستقیم در هفت ماه امسال رشد ۷۰ درصدی داشته است گفت: وصول مالیات در این بخش به ۱۶۹ هزار و ۶۴ میلیارد تومان رسید.

موحدی بیان داشت: در هفت ماه امسال ۱۰۱ هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان مالیات از کالا و خدمات وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۶۷ هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان بود، رشد ۵۱ درصدی داشته است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84935011/%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%DB%B6%DB%B3-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DB%B7%D9%85%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%84

توسط داوود دانش‌جعفری

داوود دانش‌جعفری