دسته بندی دانستنی مجله اکالا

شاید صحبت از شباهت حلزون و انسان برایتان خنده دار باشد اما در واقع نقاط اشتراک انسانها و حلزون ها بیشتر ازآن چیزی اسـت کـه در نگاه اول بنظر می‌رسد. هفتاد درصد دی ان اي مـا با دی ان اي حلزون ها یکسان اسـت. همه ی ي حیوانات، درست مثل گیاهان، ابتدا نیای مشترکی داشتند.

جملات زیبا و انگیزشی آلمانی با ترجمه فارسی

دسته بندی دانستنی مجله اکالا

ماجرای ترسناک میدان اعدام تهران را در مجله دلتا بخوانید. میگرن یک درد ضربان‌دار در سر است که می‌تواند برای برخی افراد بسیار شدید باشد. در این مطلب ۵ باور غلط رایج درباره میگرن را بررسی می‌کنیم. ظروف پلاستیکی ۵۰ هزارسال طول میکشدتادرطبیعت شروع به تجزیه شدن کند.

گونه ای از خر گوش قادر است ۱۲ ساعت پس از تولد جفت گیری کند. بازی ” سنگ، کاغذ، قیچی ” یک فدراسیون بین المللی دارد و از سال ۲۰۰۲ مسابقات سالانه بین المللی با جایزه ۵۰،۰۰۰ دلاری برگزار می شود. دلفین ها، پرندگان و تمساح ها توانایی باور نکردنی در خوابیدن دارند، در حالی که یک نیمکره مغز آن ها خواب است، نیمکره ی دیگر مغز بیدار است و آن ها می توانند جای خواب دو نیمکره را عوض کنند. در واقع برای اولین بار در قرن ۱۶ میلادی این گل دوست داشتنی به هلند برده شده است و زادگاه اصلی آن کشور ایران و آسیای مرکزی می باشد. حلزون ها از ۳ سال تا ۶ سال می توانند به خواب زمستانی بروند. ختنه کردن در قرون وسطی به عنوان درمانی برای فتق، صرع و جذام مورد استفاده قرار میگرفت.

دریک میلی متر مربع مرکز چشم حدود ۲۰۰ هزار گیرنده ي رنگ وجوددارد، در حالیکه تعداد این گیرنده ها در کناره هاي چشم کمتر اسـت. عدم رشد مقطعی کودک میتواند دچار جهشی ناگهانی شود و ممکن اسـت یک کودک تنها ظرف چند هفته تا ۴ اینچ «حدود ۱۰ سانتیمتر» قد بکشد. خطر بروز حمله ي قلبی در نخستین روز هفته، در مردان 20 درصد ودر زنان 15 درصد افزایش پیدا میکند.

احتمالا دلیل این مسأله اضطراب ناشی از لزوم برگشت بکار اسـت. با این حال، دانشمندان می‌گویند مصرف مشروبات الکلی در تعطیلات آخر هفته هم می‌تواند از دلایل بروز حمله ي قلبی باشد. 30.آیا می دانید ماهی قرمز با قرار گرفتن در تاریکی تغییر رنگ می دهد و سفید می شود. 20.آیا می دانید سگ ها کمتر از 100 صدا از خود تولید می کنند اما گربه ها بیش از یکصد صدا تولید می کنند. 11.آیا می دانید جمیعت جهان تا 50 سال آینده از مرز 9 میلیارد نفرعبور خواهد کرد.

80- یک گاو بطور متوسط سالانه ۲ هزار و ۳۰۰ گالن شیر تولید می کند. 60-موشهای صحرائی سالانه ۱/۳ منابع وذخائرعذائی جهان رانابود می سازند. 59-ظروف پلاستیکی ۵۰هزارسال طول میکشدتا درطبیعت شروع به تجزیه شدن کند. 48- فیل ها قادرند روزانه ۶۰ گالن آب ۲۵۰ کیلو گرم یونجه مصرف کنند .

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پارس ناز می باشد. نشانه هاي اصلی این واکنش دفاعی، انکار یا تحریف واقعیت بـه صورت ناخودآگاه اسـت. وقتی میبینیم کسی آسيب می‌بیند، تصور می‌کنیم این اتفاق برای خودمان افتاده. در نتیجه، ترس برمان می دارد و با یک واکنش معکوس سعی میکنیم جلوی وحشت مان را بگیریم. بنابر این، در چنین مواقعی هر چـه بیشتر بخندید یعنی دلسوزتر هستید.

گریم متفاوت امین حیایی در کار جدیدش/ بازیگر لبانی همبازی پیمان معادی شد

از طرفی هیچ سختی هنگام انجام این کار به آن ها وارد دانستنی نمی شود . فلامینگو ها به خاطر آناتومی بدن غیر متعادل از یکدیگر تفکیک داده می شوند و بدن آن ها بسیار بزرگ است . گردن آن ها بسیار دراز است و تمام این بدن روی یک پای نازک قرار گرفته است .

  • در محل تقاطع خیابان مولوی و خیابان دروازه غار، بساط اعدام را برپا می‌کردند.
  • آیا تشعشعات تلفن همراه باعث تحریک اشتها می‌شود یا خیر.
  • ضربان ساز قلب، دستگاهی که جان میلیون ها نفر در جهان را نجات داده توسط مهندس جان هاپس به طور تصادفی اختراع شد.
  • فیلها قادرند روزانه ۶۰ گالن آب و ۲۵۰ کیلو گرم یونجه مصرف کنند.
  • این پرنده ها می توانند مدت زمان طولانی را به این حالت بایستند و تعادل خود را روی یک پا حفظ کنند اما واقعا چرا چنین پوزیشن سختی برای آن ها وجود دارد .

توسط داوود دانش‌جعفری

داوود دانش‌جعفری