درآمد ۹۱ میلیارد تومانی با انتقال پرونده‌های مالیاتی به خراسان جنوبی

واریز بیش از ۱۱ میلیارد تومان برای مناطق عشایری

وی گفت: براساس جزء “چهار” بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه باید پرونده‌های مالیاتی و حساب‌های بانکی و گردش مالی خرید و فروش معادن با رعایت ضوابط قانونی، به استان‌های محل ذخایر معدنی منتقل شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین با انتقال ۳۲ پرونده مالیاتی به استان به دلایل مختلف موافقت نشده، به عنوان مثال برخی از این مودیان در چند استان در زمینه معادن فعالیت دارند و اگرچه این پرونده‌های مالیاتی منتقل نشد اما با پیگیری‌های صورت گرفته و براساس قانون سهم مالیات به خزانه استان واریز شده است.

وی گفت: مودیان مالیاتی باید سهم استان را پرداخت کنند یا نسبت به انتقال پرونده مالیاتی اقدام شود، در مجموع تعیین تکلیف تمامی پرونده‌های مالیاتی شناسایی شده در سایر استان‌ها در دستور کار جدی اداره‌ کل امور مالیاتی است.

وی گفت: نیمه اول امسال از محل مالیات و عوارض وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده استان، ۶۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب بخش بهداشت و درمان خراسان جنوبی واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: انتقال پرونده‌های مالیاتی معادن و واحدهای تولیدی از تکلیف این سازمان در سال جاری است و پیگیری‌ها برای انتقال در حال انجام است.

شناسایی ۶۸ پرونده مالیاتی معادن در خارج استان

کریمدادی بیان کرد: ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز به حساب دهیاری‌های خراسان جنوبی واریز شد که ۹۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد همچنین در این مدت سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مناطق روستایی فاقد دهیاری واریز شده که ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال انتقال پرونده‌های مالیاتی به خراسان جنوبی برکات خوبی برای استان داشته است افزود: در سال جاری از محل انتقال پرونده‌ها یا وایز سهم استان دریافت مالیاتی خوبی را داشته‌ایم.

کریمدادی با اشاره به اینکه امسال ۹۵ درصد منابع درآمدی خراسان جنوبی براساس قانون بودجه از محل درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: انتقال پرونده‌های مالیاتی معادن و واحدهای تولیدی به نفع مردم استان است و ما هم وظیفه خود می‌دانیم که این موضوع را به جد پیگیری کنیم.

وی اظهار داشت: امسال ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مناطق عشایری استان واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۵ درصد افزایش یافته و به‌صورت ماهانه و مستقیم این اعتبارات توسط اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی به حساب نهادهای مربوطه واریز شده است.

کریمدادی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این حجم از اعتبار ماهانه به حساب نهادهای متولی پرداخت می‌شود، دریافت مالیات باعث ارتقای زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر به مردم است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84953643/%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%DB%B9%DB%B1-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: همچنین چهار میلیارد تومان برای توسعه ورزش، ۶۰۰ میلیون تومان برای خدمات عمومی اعم از مدرسه، مسجد، کتابخانه، روشنایی محیط، پایگاه بسیج، پاسگاه و کلانتری در سکونتگاه‌های غیررسمی موضوع بند (الف) ماده (۵۹) قانون برنامه پنج ساله ششم و ۹۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای توسعه و تجهیز پارک علم و فناوری همچنین ایجاد، توسعه و نگهداری زیرساخت‌ها و فضاهای عمومی، آموزشی، پژوهشی و فناوری و ارائه خدمات شهری واریز شد.

وی عنوان کرد: انتقال پرونده‌های مالیاتی به استان یا تحقق برنامه سنواتی این اداره‌ کل آثار و برکات خوبی را در زمینه توسعه استان دارد به گونه‌ای که حجم زیادی از مالیات دریافت شده در زمینه ارتقای زیرساخت‌ها و ارائه خدمات هزینه می‌شود.

انتقال ۱۲ پرونده مالیاتی واحدهای تولیدی

کریمدادی گفت: هرچه درآمدهای مالیاتی افزایش یابد به تبع آن می‌توانیم خدمات بهتری به مردم در نقاط شهری، روستایی و عشایری ارائه دهیم همچنین این موضوع رشد و توسعه پایدار استان را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۶۸ پرونده مالیاتی متعلق به معادن در خارج از استان شناسایی شده است افزود: تاکنون توانسته‌ایم موافقت انتقال ۲۶ مؤدی را برای انتقال پرونده‌های مالیاتی بگیریم و کارهای انتقال پرونده‌ها در حال انجام است، برای انتقال ۱۲ مورد نیز در انتظار پاسخ هستیم.

وی از وصول ۶۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مالیات در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: از محل درآمدهای مالیاتی وصول شده، ۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری‌های استان واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

علی کریمدادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته مبلغ مالیات وصول شده در این بخش پنج میلیارد تومان بود که در سال جاری رشد ۱۸ برابری دارد، پس این اقدام به نفع مردم استان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه درخصوص تحقق سهم درآمدهای مالیاتی اتکای ما به فعالان اقتصادی است افزود: فعالان اقتصادی تاکنون همراهی و همکاری خوبی در زمینه پرداخت مالیات در جهت رشد و توسعه استان داشته‌اند.

وی همچنین از شناسایی ۱۳ پرونده مالیاتی متعلق به واحدهای تولیدی مستقر در خراسان جنوبی، در سایر استان‌ها خبر داد و گفت: با پیگیری صورت گرفته با انتقال ۱۲ پرونده مالیاتی متعلق به این واحدها موافقت شده است.

توسط داوود دانش‌جعفری

داوود دانش‌جعفری