خودروهای خارجی خارج شده از مزایده در دور دوم تعیین تکلیف می‌شود

به گفته وی، هر عاملی که منجر به تضییع حقوق دولت و یا خریداران می‌شود، حتماً حذف خواهد شد.

غلامی بیان کرد: قرار است از این خودروها که در بندر نوشهر است، بازدید شود و با اقداماتی که انجام می‌گیرد، دیگر شاهد مغایرت یا بروز مشکل در فرایند مزایده این خودروها نباشیم.

معاون جمع‌آوری و فروش سازمان اموال ادامه داد: از ۳۱ خودرویی که در مازندران برای مزایده مطرح شده بود، ۲۷ خودرو به دلیل مغایرت تعداد سیلندر بین خودروی ۴ سیلندر و ۶ سیلندر که در قیمت تأثیرگذار است از مزایده حذف شدند و تنها ۴ مورد مغایرتی نداشته‌اند.

بر اساس این گزارش، دور دوم مزایده خودروهای خارجی باقی‌مانده در روزهای آتی شروع می‌شود و از روز ۲۶ مهرماه بازدید عموم از خودروهای خارجی مزایده شماره ۵۶۶ امکان‌پذیر خواهد بود. زمان بازگشایی پیشنهادها نیز روز سوم آبان است. عمومی مردم؛ مانند مزایده قبلی می‌توانند در این مزایده شرکت کنند و خودروها همه شماره‌گذاری ملی خواهد شد.

به گزارش ایرنا از سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، سعید غلامی باغی با رد شایعات درباره خروج خودروها و پورشه‌های رسوبی از مزایده شماره ۵۶۵ سازمان فروش اموال تملیکی اعلام کرد: ۵۸ خودرو به دلیل مغایرت در اطلاعات، قبل از رمزگشایی پیشنهادها متقاضیان از مزایده خارج شدند.

 متقاضیان می‌توانند در سایت ستاد دولت ثبت و امضای الکترونیکی دریافت کنند و پس از بازدید از خودروها در مزایده شرکت کنند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84912319/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%AA%D8%B9%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%AA%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%81-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AFغلامی با تأکید بر اینکه اعلام برندگان روز ۱۶ مهر (شنبه) انجام شد، گفت: برندگان اول سه روز مهلت داشتند تا وجه خود را تکمیل کنند، برندگان دوم نیز تا روز ۲۲ مهر (باتوجه‌به یک روز تعطیلی) فرصت دارند تا وجه خود را تکمیل کنند.

وی ادامه داد: کارشناسان دادگستری که خودروها را بازدید کرده بودند تعداد سیلندرها را به‌اشتباه ثبت کرده بودند و برای آنکه حقوقی از خریداران و دولت تضییع نشود، بر اساس قانون باید پارتی‌های موردنظر را باطل و در مزایده بعدی مطرح کنیم که این اقدام از سوی سازمان اموال تملیکی انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه مواردی که سبب ابطال پارتی می‌شود، عبارت است از مغایرت در مدل، رنگ و تعداد سیلندر، اظهار کرد: در صورتی یک شماره بدنه موتور، شاسی و یا موارد این‌چنینی به‌اشتباه جابه‌جا شود، هیچ ارتباطی به ارزش خودرو ندارد، اما اگر مدل خودرو، رنگ و یا تعداد سیلندرهای آن به‌اشتباه ثبت شده باشد، به طور قطع بر روی قیمت خودرو تأثیر خواهد داشت.

وی در مورد خودروهایی که به دلیل مغایرت حذف شده بودند، گفت: این خودروها شامل پورشه و BMW است و ممکن است از سایر برندها نیز به آنها اضافه شود چرا که همچنان برندگان مزایده فوق‌العاده قبلی فرصت دارند تا وجه خود را تکمیل کنند.

توسط داوود دانش‌جعفری

داوود دانش‌جعفری