ترمیم حقوق کارکنان دولت در صورت تامین اعتبار از اول شهریور اجرایی می‌شود

بهره‌وری در نظام اداری و اقتصادی

وی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت سه هزار پروژه روی زمین مانده در کشور داشته ایم که با تداوم وضع موجود ۵۰ سال دیگر هم تمام نمی‌شوند و روی زمین می‌مانند افزود: از ابتدای این دولت مطرح شد که تمرکز بر روی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باشد.

سردار محمد علی نظری با اشاره به اینکه ۲۵ شورای جهادی در این استان فعالیت دارد به فعالیت ۳۳۳ گروه جهادی در سیل اخیر در کرمان اشاره کرد و گفت: سال گذشته فرایند آبرسانی به ۴۰۹ روستا از ۲ هزارو ۷۰۰ روستای فاقد آب آشامیدنی انجام شد و امسال نیز ۵۱ روستای دیگر به آن اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه میز خدمت حضوری در تمام دستگاه‌های استان کرمان شکل گرفته تصریح کرد: در این حوزه ۳۳۳ خدمت ارائه می‌شود که تا پایان سال به ۶۹۰ مورد خواهد رسید.

جعفر رودری با اشاره به اینکه در حوزه بهره‌وری در حوزه نظام اداری مباحث دولت الکترونیک، میز خدمت الکترونیک، اصلاح فرایندها و خدمات یکپارچه بین دستگاهی دنبال می‌شود، افزود: ۲ هزار و ۵۷۲ خدمت شناسنامه‌دار در این استان تعریف شده که امسال ۷۰۷ واحد دیگر به آن اضافه خواهد شد.

لطیفی با اشاره به اینکه یکی از ممیزات جدی اهل بیت داشتن روحیه جهادی است، تصریح کرد: جهاد در یک معنا به معنی عمل است اما عمل به تنهایی و بدون نتیجه نیز کافی نیست.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه سه هزارو ۷۹۰ گروه جهادی در استان کرمان فعالیت دارد افزود: به دلیل گستردگی این استان چهار قرارگاه جهادی در استان تشکیل شده است.

اقدامات سپاه در استان کرمان

به گزارش ایرنا، میثم لطیفی روز دوشنبه در شورای اداری استان کرمان با اشاره به اینکه الگوی ما در این توازن حقوقی نظام امتیازی خواهد بود افزود: تمامی تلاش ما این است که عدالت در پرداخت را در حقوق کارکنان دولت محقق کنیم اما نباید خودمان را با بخش خصوصی مقایسه کنیم در همین راستا رییس جمهور بارها بر موضوع عدالت در پرداخت کارکنان تاکید کرده‌اند.

وی با اشاره به روحیه جهادی رییس جمهور اشاره‌ای به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام کار جهادی با توکل، توسل و تضرع در پیشگاه خدواند افزود: باید مسئولان ما به این سوال پاسخ دهند که آیا پاسخگوی خون شهدا هستند زیرا روزی از همه‌ ما سوال خواهد شد.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه رییس جمهور درصدد است خدمات از مرکز به سمت پیرامون هدایت شود تصریح کرد: در سال جدید دستگاه‌های اجرایی فصل جدیدی از خدمات را آغاز کرده اند.

رودری بیان کرد: ۲۶ درصد خدمات معادل ۶۶۰ خدمت در سال ۱۴۰۰ کاملا الکترونیک است و برای سالجاری برای ارائه ۸۵۸ خدمت هدف‌گذاری شده است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به خطبه ۱۷۵ نهج البلاغه و اشاره‌ای که در این خطبه دارد گفت: برای مدیران و مسئولان جمهوری اسلامی که وامدار خون شهدا هستند نیاز است به صورت عمیق پای درس امام علی (ع) بنشینند زیرا این انقلاب هر چه دارد به برکت خون مطهر شهداست و ما باید در گام دوم انقلاب به الگوی ایرانی – اسلامی مبتنی بر آموزه‌های اهل بیت (ع) دست یابیم.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اهمیت ایستادگی و استقامت در کارها به اقدامات شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: ایشان الگوی مدیریت جهادی برای تمام دنیاست الگویی که برای آن ملاک‌های مادی پُر رنگ نیست.

وی در پاسخ به مطالبات مطرح شده درباره ساختار اداری و استخدام نیروی انسانی در شهرستان های تازه تاسیس با اشاره به اینکه در خصوص شهرهای تازه تاسیس چند شهر به صورت پایلوت (نمونه)در خراسان انتخاب و الگوی مجتمع اداری جدید در آن طراحی خواهد شد ادامه داد: تلاش برای اجرایی کردن این الگو در فهرج، فاریاب و ریگان این استان نیز وجود دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به فرایندهای کوتاه‌مدت انجام شده در حوزه اشتغال  به آمار  ۹ هزار و ۶۸۱ شغل زود بازده کوچک ایجاد شده در این استان اشاره کرد و گفت: یکهزارو ۷۶۱ پروژه عمرانی توسط سپاه در عرصه‌های مختلف در کرمان انجام شده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84870395/%D8%AA%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%85-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت بهره‌وری در ۲ حوزه نظام اداری و مباحث اقتصادی گفت: نرخ رشد اقتصادی این استان ۷.۷ است که ۲.۴  واحد آن از محل بهره‌وری در نظر گرفته شده است.

توسط داوود دانش‌جعفری

داوود دانش‌جعفری