انتخاب مجری یا نصاب دوربین مداربسته

در مواردی هم هدف از قرار دادن دوربین مدار بسته فراتر از یک سیستم دوربین مداربسته برای خانه فرد خاصی است و سیستم دوربین مدار بسته جهت حفاظت مشاعات مجتمع های مسکونی و آپارتمانی طراحی و نصب بهترین شرکت نصاب دوربین‌ مداربسته می شوند. درحالحاضر سیستم نظارت تصویری بصورت مستقل عمل میکند، ولی این کارخانه در آینده در نظر دارد جهت افزایش هوشمندی سیستمها، این سیستم را به بخشها و سیستمهای دیگر متصل کند. در صورت استفاده از همان آلارم، بین آنها ترمینالهایNC چند سنسور چشمی دزدگیر باید جهت ارتباط مدار را به صورت سری ببندیم تا در صورت باز شدن هر نقطه از مدار، دستور آلارم به دستگاه دزدگیر صادر شود. با توجه به آن چه درمورد معایب دزدگیر سخنگو و آژیری ذکر شد با قطع ارتباط تلفنی ارتباط با این دزدگیر نیز قطع می شود.

با امکاناتی مانند ANPR ، دید در شب ، تشخیص حرکت و ردیابی خودکار کاملاً در حال تغییر دوربین های موجود ، تصمیم گیری در مورد پوشش دادن همیشه اولین قدم شما در هنگام خرید این است. از هرکدام میتوان برای محیطهای گوناگونی استفاده کرد و عملکرد چشمی این دزدگیرها بر اساس حرکت و وزن موجود در محیط مورد نظر است. چشمیهای وزنی انواعی دارند که بر اساس وزن قابلسنجش هستند، حساسیت بعضی از آنها ۱۵ کیلوگرم، بعضی دیگر تا ۳۵ کیلوگرم و تا ۴۵ کیلوگرم نیز وجود دارند. به طور کلی سنسورهای دزدگیر در هر مدل خود از نظر محل نصب نیز متفاوت هستند، سنسورهای فضای باز و سنسورهای فضای. با جستجویی چند دقیقه ای در فضای اینترنت با مواردی بر خواهیم خورد که انسان را متعجب میکند و این سوال در ذهن خواننده پدیدار می شود که آیا من نیز توسط دوربین مداربسته مخفی تحت نظر هستم؟ گوشههای اتاق مکان مناسبی برای نصب چشمیها هستند؛ زیرا در این حالت سنسور روی فضای بیشتری تسلط دارد و سارقان کمتر متوجه گوشه اتاق میشوند. اما دوربین مداربسته باید در کدام بخش رستوران نصب شود و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟ استفاده از این نوع دزدگیرها، مزایایی دارد که میتوانید در مطالب قبلی آنها را بخوانید.

برای آشنایی با این دوره و سر فصلهای آن با کارشناسان ما تماس بگیرید. دزدگیر اماکن در صورت احساس خطر یا در زمان سرقت آلارم پخش می کند و پیامک یا تماس به مالک ارسال می شود. با سلام یکی از ساکنین آپارتمان ما (که مالک هم هست) چندی پیش اعلام کرد که پیچ چرخهای ماشینش که در تعطیلات نوروز در خانه پارک بوده شل شده و با اعلام به پلیس ۱۱۰ و تهیه صورتجلسه و گواهی تعمیرگاه که پیچها عمداً شل شده به ما مظنون است و چندین بار حتی در حضور مأمور پلیس ۱۱۰ به ما گفت شما قصد کشتن مرا دارید، البته شکایتش بهجایی نرسید. به عنوان مثال ، شما ممکن است یک مالک ملک باشید ، از قوانین دوربین امنیتی آپارتمان و اینکه آیا می توانید دوربین هایی را در داخل ملک خود نصب کنید ، تعجب کنید. در بعضی از چشمیها جامپر چشم جاسازی شده که با تغییر پینهای داخل NO بهNC دزدگیر، برای تغییر حالت مدار از مدل چشمی میتوان مداربسته را به مدار باز تبدیل کرد. در این مورد شخص با ورود غیرمجاز باعث ایجاد صدایی حتی ضعیف میشود و چشمی فراصوت بلافاصله اعلام خطر میکند و به صدا درمیآید.

میتوان گفت در چشمیهای دزدگیر این عمل بهصورت دقیقتر نیز انجام میشود و باعث کاهش دزدی و ورودهای غیرمجاز به مکانهای متعددی از جمله اداره، ارگانهای تجاری و ساختمانهای مسکونی خواهد شد. امید داریم این آگاهی ها به پیشگیری از سرقت منازل و محیط های تجاری کمک شایانی داشته باشد. همچنین میتوانید از مشورت با متخصصان این حوزه کمک بگیرید. دستگاههای دی وی آر جدید دارای شبکه انتقال تصویر هستند و میتوانید از طریق LAN و یا وایرلس این کار را براحتی انجام داد. در صورت استفاده از این ترمینال باید سیمکشی چشمی دزدگیر اماکن را تا سانترال مرکزی انجام داد. برای اینکه شما بتوانید تصاویر را به صورت زنده یا LIVE و هم به صورت ضبط شده یا playback مشاهده کنید باید حتما از دستگاه مانیتور و یا تلوزیون استفاده نمایید . این نوع دوربینها با ارسال سیگنالها از طریق اینترنت میتوانند تصاویر ضبط شده خود را تا فواصل بسیار دور ارسال کنند. تنظیمات اینترنت اکسپلورر شما با موفقیت به پایان رسیده. این مدل چشمی دزدگیر اماکن با نام اختصاری PIR نیز شناخته میشود. در دزدگیرها برای اینکه ورودهای غیرمجاز تشخیص داده شوند، مدلهای گوناگون چشمی دزدگیر مورد استفاده قرار میگیرند. نوع عملکرد این مدل چشمی دزدگیر و حرارتی است و وجود انسان را از دمای بدن او تشخیص میدهد.

نصب آژیر دزدگیر منزل بسته به این که نوع آژیر شما کدام یک از دستگاههای بالاست و از آژیر بی سیم یا با سیم استفاده میکنید، متفاوت خواهد بود. یکی از چالش هایی که از همان ابتدا گریبان سیستم های نظارتی را گرفته بود پرهزینه بودن لوازم ذخیره سازی تصاویر بوده و است. کار اصلی ترمینال تامپر در چشمی دزدگیر، جلوگیری از خرابیهای احتمالی حین خاموش بودن سیستم است. آژیر دزدگیر، بخشی مجزا از قسمت اصلی و مرکزی دزدگیر هستند. این اعلام می تواند به صورت آژیر بلند و همگانی باشد، به علاوه اینکه می تواند با استفاده از دستگاه تلفن کننده به گوشی تلفن شما خبر دهد. دارای قابلیت ساپورت انواع گوشی هوشمند میباشد. حال فرض کنید شما در مسافرت باشید، به گوشی دسترسی نداشته باشید و یا حتی خواب باشید! در چشمی دزدگیر اماکن با کیفیت، از قطعات مورد نیازی مثل عدسی مرغوب استفاده میشود تا بتواند به نحو احسن اشعه بازتاب شده از سنسور را آنالیز کند و هر تغییری که به وجود آید را به خروجی مدار انتقال دهد. در کل میتوان گفت که به محض تشخیص ورودهای غیرمجاز، آژیر دزدگیر به صدا درمیآید.

بر خلاف دوربینهای آنالوگ ، دوربین مداربسته IP برای رستورانها بسیار مناسب است، همه چیزهایی که لازم دارید انجام دهید این است که دوربینها و ضبط کننده ی خود را وصل کنید و همچنین کابل کواکسیال نیز لازم ندارد. منبع دوم، کانکتور باتری است که وصل کردن سیم این کانکتور بر اساس نقشه چاپی است؛ یعنی بر اساس توضیحات و واژگانی که در دفترچه راهنمای دزدگیر کلاسیک نوشته شده است، سیم باید به برد متصل شود. اما باید اطلاعات جامعی در رابطه با آن ها کسب کنید تا بتوانید بهترین دوربین مداربسته را برای منزل خود تهییه کنید . هم چنین می توانید برای خرید دزدگیر منزل و یا اماکن به سایت شرکت هوشمند سازی کارن مراجعه کرده و محصول را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید. قیمت چشمی دزدگیر اماکن به عوامل متعددی بستگی دارد؛ به همین دلیل ثبات قیمت آن کاهش مییابد. برای نصبپنلهای سیمکارتی نیز مکان نصب دزدگیر باید آنتن کافی داشته باشد تا در صورتهشدار، تماس برقرار شود.

آژیرها مزایایی دارند که استفاده از آنها هنوز هم در بین افراد رواج دارد. نصب دوربین مدار بسته برای افزایش امنیت آپارتمان یا محل کار یک کار منطقی است که اکنون بسیار رواج یافته است. برای روشن و فعال شدن دوربین مدار بسته به جریان برق به این وسیله نیاز است. می توانید این سنسور را بر روی هر وسیله قیمتی و با ارزشی نصب کنید و چنانچه کسی قصد جابجایی آن ها را داشته باشد شما به سرعت خواهید فهمید. بهره گیری از نصاب دزدگیر منزل حرفه ای می تواند تا حد زیادی در درست کار کردن دستگاه موثر باشد.

چشمی دزدگیر اماکن انواع مختلفی دارد که شامل مادون قرمز چشمی، پرتوهای مایکروویو، چشمی فرا صوتی، چشمی حرکتی، چشمی وزنی و… اگر ذرهای تغییر در پرتوهای بازتابی به این چشمیها ایجاد شود، اعلام خطر میکنند و بلافاصله آژیر به صدا درمیآید. با استفاده از این نوع آژیر، در صورتی که از آژیرهای خارج از محیط یا اسپیکر استفاده میکنید، در صورتی که سارقین اقدام به قطع کردن و یا بریدن اتصالات آژیر کنند، آژیر مانند مواقع تشخیص سرقت، به صدا درآمده و قطعی را نیز اعلام میکند. پس از تشخیص سرقت از طریق سنسورها، سیگنالی به بخش کنترل مرکزی ارسال میشود. پس از دریافت سیگنال از سنسورها، بخش مرکزی قسمت اطلاع رسانی را فعال کرده و سیستم هشدار شروع به فعالیت میکند. خوشبختانه ورود به این شغل نیاز به تحصیلات آکادمیک نداشته و تنها می بایست با آموزش دوربین مدار بسته مهارت های مورد نیاز برای نصب و تنظیم دوربین های مدار بسته را کسب کرده و وارد بازار کار شوید. مطمئن شوید که به وضوح میتوانید تمام ورودیها و خروجیها را ببینید. اگر انتخاب شما تکنولوژی HDCVI است، میتوانید دوربینهای ۲MP به بالا را همراه با دستگاههای ذخیره سازی سری X داهوا، خریداری و نصب نمائید تا از این قابلیت استفاده نمائید که میتوان به دستگاههای ذخیره ساز DH-XVR۵۱۰۴HS-۴KL-X، DH-XVR۵۱۰۸HS-X، DH-XVR۵۱۰۸HS-۴KL-X و DH-XVR۵۲۱۶AN-۴KL-X اشاره کرد.

لازم به ذکر است که معمولا مدار این نوع چشمیهای دزدگیر با باطری یا آداپتور کار میکنند. سقف هم محل مناسبی برای نصب چشمیها است؛ زیرا معمولا مهاجمان در امتداد دیوارها به دنبال سیستم دزدگیرها هستند و کمتر متوجه سقف میشوند. این مدل بر دیوار یا سقف نصب میشود. علاوه بر این موارد، دزدگیرهای اماکن شامل اجزا دیگری مانند کنترل پنل، سیستم هشداردهنده، سیستم تغذیه و… نصب دزدگیر اماکن سیم کارتی از جدیدترین سیستم های امنیتی و ضد سرقت محسوب میشود.این دزدگیرها عملکرد هایی دارند که دزدگیرهای گذشته ندارند. دزدگیر اماکن از پرکاربردترین انواع دزدگیر هاست که برای مکان هایی مانند منزل، مغازه یا فروشگاه کاربرد دارد. نظارت و امنیت نقش مهمی در جلوگیری از فعالیت های مجرمانه در اطراف ما دارد. گاهی اوقات نیاز است که با تنظیمات دزدگیر از صدا آژیر بیمورد جلوگیری شود؛ از این رو میتوان با تنظیمات جامپر یا همان پینهای داخلی چشم دزدگیر، حساسیتهای این سنسور را کنترل کرد. تمپرها برای اعلام قطع کردن آژیر به کار برده میشوند. این سیگنالها به مغز ارسال میشوند و سپس دستور دیدن صادر میگردد. البته در این حالت نیز شما می توانید از کامپیوتر های دیگر شبکه برای دیدن یا ضبط تصویر استفاده کنید. همچنین بهتر است که این نوع چشمیها را در نزدیکی منابع نور و دوربینهای دید در شب نصب نشوند؛ به این دلیل که احتمال آسیب دیدن چشمیها در این محیطها بسیار زیاد است.

در بدن انسان نیز چشمها قدرت دریافت سیگنالهای گوناگون از اجسام را دارند. همچنین دارای بدنه فلزیای است که آن را در برابر عوامل محیطی مقاوم ساخته است. چشمی دزدگیر وزنی در صورت ایجاد هر نوع حرکتی، آن را آنالیز میکند. فروشندگان تجهیزات امنیتی مانند دوربین مدار بسته و دزدگیر اماکن از حرفه ای در ارتباط با نصب دزدگیر اماکن می باشند. دزدگیر سیمکارتی اماکن به سرعت و با کیفیت بالا با صاحب خانه ارتباط برقرار میکند و طریقهی نصب آن بسیار آسان است. انتخاب سیستم نظارت تصویری مناسب، خانه و محلهٔ شما را ایمنتر میکند. سیستم امنیتی دزدگیر اماکن، اجزای مختلفی از جمله حسگرهای حرکتی، سنسور شکستگی شیشه، سنسور درب و پنجره، سنسور دود و آشکارسازی مونوکسید کربن دارد. این کلید در گوشه برد چشمی قرار دارد و مانند ترمینالهای آلارم، به صورت سریال سیمبندی میشوند. عملکرد تامپرها اینگونه است که NC به طور جداگانه از ترمینال که با بستن درب چشمی تیغه یا شستی این سوئیچ مکانیکی در حالت فشار قرار گرفته، برقرار میشود. این موضوع از رشد مستمر سهم این شرکتها در بازار جهانی خبر میدهد. در موسسات تجاری، در صورت وجود پرسنل آموزش دیده که به طور مستمر این فیلمها را رصد میکنند، دوربین خورشیدی سیم کارتی چرخشی میتوان فعالیتهای مشکوک و احتمال سرقت از مغازهها توسط سارقان خرد را ردیابی کرد و از حوادث ناگوار قبل از وقوع آنها جلوگیری کرد.

بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات و سوء استفاده احتمالی در هنگام نصب دوربین های مداربسته ، استفاده از نصاباب هایی که دارای کارت نصابی در دوربین های مداربسته هستند ، می باشند. وجود تمپر در آژیرها ، از این کار جلوگیری میکند. اگر به دنبال فضایی بسیار امن در اطراف خود هستید، گزینهای به نام “VIDEOCON” دارید که امروزه نام بزرگی در بخش نظارت است. امیدواریم به جواب سوالات خود رسیده باشید. انواع دزدگیر اماکن جی ای کا نحوه عمل، نصب و مکان هایی که این نوع دزدگیر قابلیت استفاده دارد از مباحث مورد بحث این مطلب است از تا پایان مقاله با ما همراه باشید. آژیرهای دزدگیر، بسته یه اینکه دستگاه شما صرفا از آژیر برای هشدار استفاده میکند و یا از آژیر به عنوان سیستم هشدار کمکی، استفاده میکند، نوع و صدای متفاوتی دارد. صدای آژیر دزدگیرهایی که صرفا از این روش برای هشدار استفاده میکنند، بم و بلند هستند. بهترین مکان برای نصب آژیر جایی است که صدای آن برای افرادی که لازم است بشنوند و یا اهالی ساختمان واضح باشد، دور از تابش مستقیم نور خورشید و باد و باران نیز باشد. قسمت بالایی از کیفیتتصاویر دوربین مدار بسته در گرو طریقه نصب دوربین مداربسته، سیم کشیدوربین مداربسته و تنظیمات دوربین مدار بسته است که همه این موارد تنهاتوسط افرادی متخصص در این زمینه باید انجام شود تا نتیجه مورد قبولی داشته باشند.از این رو همکاری با افراد متعهد و مطمئن در این زمینه تنها موجبات حفظ امنیت شمارا به بهترین نحو فراهم می آورند.

علاوه بر کنترل و مشاهده این رخدادها در صورت وقوع، یکی دیگر از مزیتهای نصب دوربینهای مداربسته در منزل ترساندن سارقین و افراد شرور است. خرید اینترنتی دوربین مداربسته یکی از بهترین روش های خرید است. نصاب آژیر دزدگیر منزل، باید ابتدا بهترین مکان برای نصب آژیر را مشخص کند. مراحل متداول برای نصب دوربین مداربسته عبارتند از سوراخکاری و حفاری، از جمله علامت گذاری محل پیچ ها روی دیوار، سوراخ کردن نقاط مشخص شده با مته، قرار دادن صفحه رول و پیچ کردن دوربین در جای خود. این مدل چشمی که از رایجترین نوع چشمی دزدگیر اماکن محسوب میشود، معمولا در فضاهای کوچک مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا کنتاکت های مربوط به tamper را نصب نمی کنیم. مشاوره ، راهنمایی و مشخصات مربوط به سیستم و تجهیزات دوربین مدار بسته برای تجارت شما مورد نیاز است.

توسط داوود دانش‌جعفری

داوود دانش‌جعفری