پاور مشخصات، خرید و قیمت پاور کامپیوتر فروش ویژه مقداد آی تی

فلسفه استفاده از سیستم حفاظتی در پاور، خاموش کردن آن در صورت بروز مشکل است. این سیستم‌های حفاظتی به منظور جلوگیری از وارد آمدن صدمه جدی به پاور، قطعات کامپیوتر و حتی جلوگیری از آتش سوزی استفاده می‌شوند. مثلا اگر شما توانی بیشتر از آنچه پاور برای آن طراحی شده است از پاور بکشید قطعات پاور به حدی داغ می‌شوند که احتمال آتش سوزی وجود دارد. به عبارت دیگر، هرچه تعداد سیستم‌های حفاظتی یک پاور بیشتر باشد، آن پاور ارزش خرید بالاتری خواهد داشت. اما بهتر است بدانید که طبق استاندارد ATX12v 2.x و EPS12V، فقط سیستم‌های حفاظتی OVP یا Over Voltage Protection و SCP یا Short-Circuit Protection و OCP یا Over Current Protection ضروری هستند. بافی سیستم‌های حفاظتی بسته به دلخواه تولیدکننده برای پاور‌ها در نظر گرفته می‌شوند.

بهترین برند پاور کامپیوتر (در سال 1402،

به عنوان مثال اگر قصد راه اندازی یک سیستم معمولی را دارید، منبع تغذیه ای با توان خروجی 650 تا 750 وات می تواند جوابگوی نیاز شما باشد. اما اگر می خواهید پاور را برای سیستم گیمینگ تهیه کنید می توانید بدون در نظر گرفتن قیمت پاور کامپیوتر، یک مدل با توان خروجی بالاتر را تهیه کنید. فعالیت اصلی PSU روی جریان برق شهری تنها تغییر آن از AC به DC یا کاهش ولتاژ نیست. از آن‌جایی که تجهیزات برقی متعددی در خانه‌ها، دفاتر کاری و محیط‌های کسب‌وکار به برق شهری متصل هستند، فعالیت آن‌ها موجب ایجاد نوسان در جریان می‌شود. تجهیزات برقی مدام خاموش و روشن می‌شوند و سیگنال‌های الکترومغناطیسی از خود ساطع می‌کنند. نوسان در جریان ورودی نه‌تنها هماهنگ کردن جریان شهری را دشوار می‌کند، احتمالا به قطعات داخلی PSU نیز آسیب می‌رساند.

روش های افزایش طول عمر باتری لپ تاپ [ 15 ترفند کاربردی ]

اگر برای کامپیوتری که توان کشش جریان الکتریکی آن فقط تا ۶۵۰ وات است، یک دستگاه پاور هزار وات بخرید، در واقع پولی را که برای آن ظرفیت اضافی هزینه کرده اید، به هدر داده اید. به طور معمول کیس‌های اسمبل شده‌ با مشخصات فنی متنوعی در سطح بازار به فروش می‌رسند. همان‌طور که از اسم محصول مشخص است، تمامی قطعات مورد نیاز برای راه‌اندازی کامپیوتر در داخل چنین کیس‌هایی نصب شده است.

پاورهای امروزی که چند ریل دارند، باید روی ریل ۱۲V+ خود حداقل ۱۸ آمپر را ارائه دهند و جریانی کمتر از این مقدار قابل قبول نیست. نمی‌توان یک برنده‌ی قاطع بین پاورهای دارای یک ریل و بیشتر از آن اعلام کرد. هر یک از پاورها مزایا و معایب خاصی دارند که تصمیم‌گیری را سخت می‌کند. اما باید به این نکته اشاره کرد که اکثر پاورهای جدید بیشتر از یک ریل دارند.

نقش منبع تغذیه در یک سیستم کامپیوتری چیست؟

آخرین مورد نیز کانکتورهای Molex هستند که برای اتصال انواع فن، هارد دیسک و درایو نوری و… استفاده می شوند. اگر از چند دی وی دی رایتر استفاده می کنید یا تعداد فن زیادی در داخل کیس دارید پیشنهاد می کنیم حتما تعداد کانکتورهای مولکس موجود روی پاور را چک کنید تا به اندازه نیاز شما باشد. قطع به یقین می‌توانید از پاور قدیمی خود برای یک کامپیوتر جدید استفاده کنید. فروشِ پاور مدل قدیمی و خرید یک پاور با کیفیت‌تر از یک برند معتبر پیشنهاد اول ما خواهد بود.

  • همه‌ی منابع تغذیه مجهز به دسته‌های عظیم سیم هستند که از قسمت عقبی آن‌ها خارج می‌شود.
  • مبیت همواره در تلاش است تا کالای خریداری شده شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، درب منزل تحویل شما دهد.
  • در حدود تعیین شده در استاندارد، در صورت افزایش ولتاژ در هر یک از شاخه های خروجی، منبع تغذیه به صورت خودکار خاموش شود.
  • منبع تغذیه قهرمان ناشناخته و اغلب فراموش شده‌ی هر کامپیوتر شخصی محسوب می‌شود و قطعه‌ای حیاتی برای اطمینان از عملکرد صحیح سیستم است.