هیوندای دست و دلباز شد

هیوندای برای افزایش رقابت خود در باتری ‌و توسعه باتری‌های نسل بعدی، قصد دارد در ۱۰ سال آینده ۹.۵ تریلیون وون (۷.۴ میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری کند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402033120711/%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%AF%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%AF

هیوندای موتور در بیانیه‌ای اعلام کرد با رشد سریع‌تر تقاضای جهانی خودروهای الکتریکی از پیش‌بینی‌های بازار، هیوندای موتور هدف فروش خود را در سال ۲۰۳۰ افزایش می‌دهد. هیوندای برای دستیابی به این هدف قصد دارد تولید محلی خودروهای برقی را در سه بازار کلیدی ایالات متحده، اروپا و کره‌جنوبی افزایش دهد زیرا کشورهای بیشتری مشوق‌هایی را برای خودروهای تولید داخلی در نظر می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، هیوندای موتور متوسط سرمایه‌گذاری سالانه در برقی‌سازی را نزدیک به دو سوم افزایش می‌دهد و به عنوان بخشی از راهبرد افزایش فروش خودروهای الکتریکی خود در دهه آینده ۲۸ میلیارد دلار هزینه می‌کند.

شرکت خودروسازی هیوندای سرمایه‌گذاری خودروهای برقی را به ۲۸ میلیارد دلار افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، هیوندای قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ و پس از آن بیش از ۷۰ درصد باتری ها را از طریق سرمایه‌گذاری مشترک تامین کند. همچنین، هیوندای اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به حاشیه سود عملیاتی ۱۰ درصد یا بالاتر در تجارت خودروهای برقی دست یابد.

در ایالات متحده؛ بزرگ‌ترین بازار این کشور، تولید خودروهای برقی از تنها ۰.۷ درصد در حال حاضر، سه چهارم کل تولید خودروهای خود را تا سال ۲۰۳۰ در این کشور به خود اختصاص خواهد داد.

این خودروساز کره‌ای، اعلام کرد که هدف فروش خودروهای برقی خود را از ۱.۸۷ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۳۰ به ۲ میلیون دستگاه افزایش داده است.

جیهون چانگ، مدیرعامل هیوندای موتور گفت که این خودروساز قصد دارد تا خودروهای خود را با استاندارد شارژی تسلا در آمریکای شمالی سازگارتر کند. چانگ به سرمایه‌گذاران گفت که چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، تا سال ۲۰۱۶ بسیار سودآور بود اما اکنون این‌طور نیست زیرا این خودروساز سهم خود را به رقبای داخلی از دست داده است.