قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد تومانی در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره سفرهای بین‌المللی بنادر استان هرمزگان توضیح داد: درحال حاضر خطوط بین‌المللی شارجه و دوبی را داریم و در تلاش برای راه‌اندازی خط عمان بین قشم و خسب هستیم. البته در سفرهای بین‌المللی یک سری شرایط باید ایجاد شود، ازجمله قیمت سوخت. بیش از ۴۰ درصد عملیات یک شناور هزینه سوخت است که اگر بتوانیم به‌صورت ترکیبی با وزارت نفت، راه و گردشگری، یارانه‌ای برای سوخت صنعت حمل‌ونقل مسافری در کشور تخصیص دهیم، می‌توانیم از کیش به دبی، امارات و قطر هم سفر برقرار کنیم برای اینکه گردشگری دریایی را توسعه دهیم.

ادامه دارد

منبع: https://www.isna.ir/news/1402091510911/%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DB%B3%DB%B5-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%B2%DA%AF%D8%A7%D9%86

تلاش برای برقراری سفر گردشگری به عمان

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر استان هرمزگان بیشتر به‌صورت BOT  است، گفت: درحال حاضر یک تعداد قرارداد برای توسعه بنادر هرمزگان منعقد شده است، از جمله اینکه ۳۵ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گرفته که شامل ۷۴۰۰ میلیارد در گردشگری دریایی، ۱۴ هزار میلیارد تومان در ترمینال مکانیزه مواد معدنی شهید رجایی، ۸۰۰۰ میلیارد تومان در خط لوله و ۵۰۰۰ میلیارد تومان در احداث اسکله و پایانه مکانیزه می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ۳۵ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر استان هرمزگان خبر داد و گفت: برای مدتی زمان ماندگاری کالا در بندر رجایی زیاد شده بود تا جایی‌که ۸۵ درصد ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی پر شده بود، اما اکنون به حدود ۵۷ درصد ظرفیت رسیده است.

عباس‌نژاد با اشاره به موضوع رسوب کالا در بنادر هرمزگان بیان کرد: در سال جاری چالش‌های زیادی در بندر شهید رجایی وجود داشته، ازجمله وجود کالای متروکه و رسوب کالا در این بندر که البته به جز سازمان بنادر، سازمان‌های دیگری ازجمله گمرک و اموال تملیکی هم درگیر این موضوع بودند. البته ما تمام مصوبات معاون اول رییس جمهوری را در بنادر اجرایی کردیم برای اینکه رسوب کالا در کشور کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، حسین عباس‌نژاد امروز در نشستی خبری اظهار کرد: استان هرمزگان با ۲۲۲۷ کیلومتر مرز آبی و حدود ۷۲ بندر کوچک و بزرگ و شامل ۱۴ جزیره است؛ ابوموسی که بتواند مردمی‌سازی‌تر کردن جزیره با دنبال کند. در استان هرمزگام بندر کاملا خصوصی آفتاب را داریم، همچنین در جزیره قشم ۳۶ بندر داریم و بالاترین بخش گردشگری دریایی را به خود اختصاص دادیم و بیشترین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز در این استان انجام می‌شود.

‌وی‌ادامه داد: برای مدتی ظرفیت‌های بندری، شرایط تجهیزات یا نحوه تعرفه‌گذاری در بندر شرایطی را ایجاب می‌کرد که ماندگاری کالا در بندر رجایی زیاد شود؛ تا جایی که هنگام حضور آقای مخبر، معاون اول رییس‌جمهور به هرمزگان، از ۱۴۰ هزار ظرفیت کانتینری در محوطه‌ نگهداری کالا، ۱۲۵ هزار کانتینر، یعنی بیش از ۸۵ درصد ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی پر شده بود. البته اکنون با همکاری گمرک و سازمان اموال تملیکی به ۸۰ تا ۸۵ هزار کانتینر و ۵۷ درصد ظرفیت رسیدیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به بزرگ‌ترین پروژه گردشگری دریایی کشور، گفت: به‌دنبال ایجاد بسته توسعه گردشگری در ‌پروژه‌های پیشران اقتصادی هستیم از جمله در بندر نخل ناخدا که ۳.۵ کیلومتر اسکله موجود دارد، همچنین توسعه شهید حقانی در زمینه اسکله، حوضچه و عمق توسط سازمان بنادر در حال انجام است و ایجاد مرکز گردشگری در بندر حقانی در بسته سرمایه‌گذاری بین دو وزارتخانه راه و گردشگری و استانداری هرمزگان تنظیم شده است، توسعه بندر هرمز نیز در دستور کار قرار دارد.

رسوب کالا در بندر شهید رجایی به‌میزان ۸۵ درصد ظرفیت موجود رسیده بود