توصیه میکنیم که حتی صفحات خدمات سرویس بیش از 800 کلمه داشته باشند. یکی دیگر از ابزارهای نیمه رایگان گوگل که در اختیار وبمستران قرار گرفته، گوگل آنالیتیکس است. سرچ کنسول یکی از ابزارهای رایگانی است که گوگل در اختیار وبمستران و صاحبان سایت ها قرار میدهد. در سئو منفی وبمستران و سئوکارها سعی میکنند به جای تلاش برای بهینه سازی سایت خودشان و جلو زدن از رقبا، با روش های ناجوانمردانه سایت آنها را به عنوان یک سایت متقلب به گوگل و بقیه موتورهای جستجو معرفی کنند تا رتبه هایشان از دست برود. با کمک این تکنیک ها وبمستران موتورهای جستجو را فریب داده و به صفحات اول میرسند. میانگین زمان ماندگاری کاربران در سایت، در ابزار گوگل آنالیتیکس نمایش داده میشود. به عنوان نمونه اطلاعاتی در مورد زمان ماندگاری کاربران در سایت، مرورگرهایی که آنها استفاده کرده اند، میانگین سنی، صفحات پربازدید سایت و… تمامی فعالیت های سئو که مرتبط به فعالیت های داخل سایت است. اما این نیاز برای سایت های خبری از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید علاوه بر صفحات اصلی کلیه صفحات داخلی از لحاظ ریسپانسیو بودن بررسی شود. اهمیت لینک سازی داخلی بسیار زیاد می باشد و می تواند تاثیر زیادی بر روی رتبه گرفتن کلمات داشته باشد.
اما اگر جز آن دسته از اشخاصی هستید که، معتقید ارتباط تصویر با متن ربطی به سئو و بهینه سازی نخواهد داشت، روی صحبتم با شماست به این علت که قرار است، شما با تصاویر مخاطب را راضی کنید تا محتوای نیم ساعته شما را بخوانند پس باید در انتخاب آن ها وسواس بخرج دهید. وب دایرکتوری سایت هایی هستند که دیگر سایت ها را در زمینه های مختلف دسته بندی کرده و سپس به کاربران معرفی میکنند. هر صفحه وب سایت شما، دارای چند بخش است که در ادامه همه آنها را توضیح میدهم. از لحاظ رابط کاربری، به شخصه این افزونه را ترجیح میدهم اما این را باید بگویم که برای افراد مبتدی زیاد کاربردی نیست. من با بسیاری از وبسایتهای بسیار بزرگ (100000 صفحه) کار میکنم، و اولین کاری که با شروع تعامل خود انجام میدهم این است که به 404s/410s آنها نگاه کنم و اینکه کدام یک از آنها پیوندهای خارجی ورودی دارند. یکی از مهمترین تاثیرات بهینه سازی تصاویر سایت، بهبود سرعت وبسایت است.
سئو منفی را شاید بتوان به عنوان یک زیر مجموعه از سئو کلاه سیاه دانست. انواع مدلهای سئو – سئو کلاه … گواهینامه SSL هم مدلهای مختلفی دارند که هرکدام ویژگیهای خودشان را دارند اما دیگر به این بحث مربوط نمیشوند. اولین چیزی که شاید در بین جستجوهای خود در گوگل در مورد سئو برخورده باشید، انواع مدلهای سئو است. مورد بعدی در سئو خارج از صفحه مربوط به رسانههای اجتماعی است. در تبلیغات گوگل، وبمستر با هماهنگی گوگل، یک یا چند صفحه از سایت خودش را روی کلمه کلیدی مورد نظر به صفحه اول گوگل میبرد. نرخ پرش یک مفهوم تخصصی سئو سایت است که در مورد نحوه دقیق بررسی آن توسط گوگل، تفاوت نظرهای مختلفی وجود دارد. Yoast Video SEO نه تنها ترافیک ورودی سایت ما را تا حد زیادی افزایش میدهد بلکه باعث میشود ویدئوهای ما این امکان را داشته باشند که در فضاهای مجازی مختلفی از جمله یوتیوب، آپارات و غیره بازدید داشته باشند. باید هر کلمه کلیدی تنها روی یک صفحه کار شود و اگر بیش از یک صفحه وجود داشت، یعنی این که صفحاتی بیهوده وجود دارند که گوگل برای ایندکس کردن آنها زمانی را تلف میکند.
تصویر یا متن جایگزین چیست؟ تمام فعالیتهایی که برای افزایش ورودی موتورهای جستجوگر انجام میشود، بهینه سازی یا سئو وردپرس نام دارد. در حال حاضر معروفترین CMS در دنیا، سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. در حالیکه این تفکر از اساس اشتباه است. در متن مقاله باید سایر عناوین را بر اساس اهمیت در تگهای H2، H3، H4، H5 و H6 قرار دهید. سرعت بارگذاری را بر اساس ثانیه نمایش میدهد و عیوب کدها را لیست میکند. حالا در کنار همه اینها، گوگل یک سری هزینهها برای تبلیغات کلیکی یا همان Google Adwords دریافت میکند. یکی از اینها، استفاده از مزارع لینک بود. 🙂 چرا که سئوی کلاهسیاه در نهایت به پنالتی شدن سایت شما (حذف شدن سایت شما از نتایج گوگل) منجر خواهد شد. اگر شما صفحه ای را در سایتتان منتشر کنید، تا وقتی که موتورهای جستجو برای بررسی آن به سایت سر نزنند، آن صفحه در نتایج جستجو قرار نمیگیرد.
به این ترتیب، گروهی از کاربران اجازه دسترسی به صفحات را خواهند داشت، اما موتورهای جستجو امکان دسترسی و بررسی این صفحات را نخواهند داشت و در نتیجه نمیتوانند آنها را ایندکس کنند. همچنین استفاده از کلمات کلیدی همخانواده نیز برای بالا بردن ارزش صفحه از لحاظ سئو، موثر است. از همان ابزارها و استراتژیهایی استفاده میکند که سئوی «معمولی» استفاده میکند، اگرچه ممکن است کلمات کلیدی خمیدگی بیشتری برای مکان خاص داشته باشند. علاوه بر این، گوگل از این متن برای دسته بندی تصاویر در نتایج جستجو استفاده میکند. مقاله خبری خود را در دسته اخبار مربوطه قرار دهید. به طور کلی ، Google Discover اخبار و مطالب اخیر را در اولویت قرار می دهد و پرتال های خبری در آن برتری نمایش دارند.
گوگل بهطور خاص سالانه چندین الگوریتم کوچک و بزرگ را معرفی میکند و یا در بروزرسانیهایی، فراخوانهای جدیدی را برای الگوریتمهای قدیمی تنظیم میکند. اما پس از تغییرات و معرفی الگوریتمهای جدید اصول دیگری برای استفاده از کلمه کلیدی تعریف شد. کراولر یا خزنده ها، ربات های موتور جستجو هستند که برای بررسی صفحات سایت به شما سر میزنند و در ادامه تغییرات جدید را به ایندکس گوگل اضافه میکنند. این یک خصیصه معرفی شده توسط گوگل در سال ۲۰۰۵ میباشد و هدف آن اطلاع به ربات گوگل برای عدم دنبال کردن لینک در صفحه بود. ALT TEXT متنی است که توسط نویسنده محتوا درون عکس قرار داده شده و در صورت عدم نمایش یک تصویر در سایت، به مخاطب نمایش داده میشود. کدنویسی سایت از ابتدا و عدم استفاده از قالبهای پیش فرض. کش سایت یا کش کردن چیست؟
این موضوع با توجه به آپدیت هایی الگوریتمی گوگل در چند سال گذشته به یکی از مهم ترین فاکتورهای سنیور سئو سئو تبدیل شده. گوگل بمب تکنیکی از تکنیک های کلاه سیاه سئو است که در گذشته کاربرد زیادی داشت. این یک روش کلاه سیاه لینک سازی به شدت خطرناک است که البته در صورت اجرای صحیح، بازخورد مناسبی هم دارد. خب مسلما خود شما هم روی چند نتیجه اول گوگل کلیک می کنید! با اینگه گفته شد که امروزه معمولا صفحهها از نتایج حذف میشوند، اما خب اگر کسانی بهاشتباه چندین ماه بسیاری از صفحات خود را از روشهای سئو کلاه سیاه سئو کنند، طبیعتا پس از متوجه شدن گوگل، بسیاری از صفحات سایت خود را از دست میدهند.
دقت کنید که سئو سایت به حدود 200 فاکتور بستگی دارد. در نهایت این که کدام روش بهتر است، بستگی به متخصص های شما در سئو In-House و یا شرکتی که با آن کار می کنید دارد. هرچه شما افراد بیشتری را از طریق مورتورهای جستجو به وبسایت خود هدایت کنید، احتمال فروش محصولات خود در وبسایت را هم بیشتر کردهاید. در سئو کلاه سیاه باز هم باید افراد اصولی عمل میکنند اما با افراط فراوان. یکی از تخلفهای بزرگ که باعث میشود مدل سئو کردن یک نفر، سئو کلاه سیاه باشد، به سئو خارجی و بحث لینک سازی مربوط میشود. اگر همیشه مدل سئو کردن کلاه سفید را پیش بگیرد که هیچگاه جریمه نخواهید شد. نکته مهم که در بخشهای ابتدایی مقاله هم به آن اشاره شد این است که نباید بهتنهایی بهیک بخش توجه کرد. اما در ادامه الگوریتم های دیگری هم مثل الگوریتم پاندا و…
برای اینکه شما یک مقاله خوب بنویسید، قبل از بهینهسازی آن لازم است که به تولید محتوای متنی تسلط داشته باشید. شما با عضویت در این سرویس، میتوانید پیغامهای گوگل را مشاهده کنید. احتمالا بارها شده که بعد از جستجو یک کلمه در گوگل، در لینک اول به جای یک سایت، یک کادر مشاهده کرده و در آن یک سری اطلاعات جامع دریافت کنید. بارها مشاهده شده که سایتهایی که در شرایط مشابه با یکدیگر بودهاند، بهدلیل SSL رتبههای متفاوتی دریافت کردهاند. به عنوان مثال داشتن اتصال امن یا ( SSL )، سرعت لود بالای سایت، سازگاری سایت با دستگاه های موبایل، نداشتن مشکلاتی چون محتوای تکراری و لینک های شکسته یا صفحات ۴۰۴ و بسیاری موارد دیگر که در این آموزش به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت. 2-از SSL استفاده کنید. مثلا در صفحه دسته بندی موبایل های دیجی کالا، شما میتوانید به کمک فیلترها انتخاب کنید که تلفن های همراه مربوط به کدام برند نمایش داده شود یا محصولات با قیمت پایین تر از مبلغ 2 میلیون تومان را به شما نمایش دهد و…
سئو فنی و سئو محتوا زیرمجموعههای سئو داخلی است که در ادامه به آنها میپردازیم. در توضیحات متا هر مقاله یا صفحه باید در یک خط، خیلی خلاصه چیزی که قرار است در آن صفحه نمایش داده شود را توضیح دهید. در مورد آنها و نحوه پیدا کردنشان در مقاله ویدیویی سئو محتوا توضیحات کاملی ارائه شد. این توضیحات در صفحات serp، پایین نتیجه سایت شما نشان داده خواهند شد. آیا شما به دلیل گفتن این جمله نیز فکر کردهاید؟ آیا محدودیتی در حجم و سرعت اینترنت دارند؟ در مورد نحوه نوشتن کلمه کلیدی برای سئو همواره این مطلب را به خاطر داشته باشید که شما باید محتوایی مخاطب پسند تولید کنید نه صرفا محتوایی که مورد توجه گوگل است چرا که درج محتوایی سطحی که فقط کلمه کلیدی مکرراً در آن تکرار شده و نهایتا مخاطب را به جواب سوالش یا آنچه نیاز دارد نمی رساند خیلی زود سایت و صفحه ی شما را از دنیای پر رقابت اینترنت حذف خواهد کرد . اگر به درستی سئو را فرا بگیرید و آن را در وبسایت خود پیاده کنید، سایت و نام شما در صفحه نتایج موتور جستجویی مثل گوگل نمایش داده میشود و شما بدون آنکه هزینهای پرداخت کنید، در مرکز توجه علاقهمندان به کسب و کارتان قرار میگیرید.
چون استفاده نکردن از این قابلیت باعث میشود تا گوگل در محتواهای مشابه شما تکرار و تداخل ببیند و آنها را از چشم مخاطب دور کند. این راهکار از نقطه نظر سئو نیز بررسی صفحات شما توسط موتورهای جستجو را سادهتر خواهد کرد که امری مهم در کسب رتبه است. توضیحات متا یکی از تگ های مهم است که با استفاده از آن میتوان به بهبود تجربه کاربری و افزایش نرخ کلیک کمک کرد. اولین مورد که میتوان آن را بیس و پایه اصلی سئو معرفی کرد، سئو تکنیکال (Technical) است. جریمه شدن در اصل وقتی است که شما وارد سئو کلا سیاه میشوید. سایتها اگر در سئو کردن مدل کلاه خاکستری اشتباهی را مرتکب شوند، وارد مرزهای سئو کلاه سیاه میشوند و باید منتظر جریمه از گوگل باشند. سئو کلاه سیاه یا BLACK HAT SEO دقیقا برعکس اصطلاح قبلی، به معنای انجام تکنیک های سئو برخلاف قوانین موتورهای جستجو است. نرخ تبدیل نه یک اصطلاح سئو، بلکه یک واژه مربوط به بازاریابی است. در مقطعی سایت های دایرکتوری تبدیل به یک مکان مناسب برای ساخت بک لینک شده بودند اما گوگل با بروزرسانی الگوریتم های خودش، اعتبار لینک هایی که از این سایت ها دریافت میشود را کم کرد.
وجود این زنجیرهها تاثیر منفی بر روی سرعت بارگذاری محتوا و همچنین تجربه کاربری دارد و نیاز است که اصلاح شود. با این وجود توصیه میشود که به گوگل در این مورد اعتماد نکنید چون ممکن است که گوگل صفحهای را به عنوان صفحه اصلی در نظر بگیرد که از نظر شما مهمترین صفحه نیست. اگر میخواهید مطلب شما به یک پست تبدیل شود، دستهبندیهای مختلف داشته باشید. هنگامی که شما یک گروه از طرفداران و فالورهای وفادار پیدا کردید، سازمان شما میتونه برای ایجاد انواع مختلف رسانه جهت جذب و درگیر کردن سرنخهای جدید، تلاش کند. سئو سایت چیست و چگونه کار می کند؟ چکلیست خدمات سئو خارجی چیست؟ یعنی یک وبسایت خارجی به سایت شما لینک داده است. لینک شکسته زمانی پیش می آید که شما صفحات داخلی خود را حذف و یا آدرس آنها را ویرایش می کنید، بدون توجه به لینک هایی که از صفحات دیگر داده اید.
گوگل برای نمایش سایتها در صفحه نتایج جستجو از الگوریتمهای مختلفی استفاده میکند. روز به روز که الگوریتمهای گوگل پیشرفتهتر میشوند، اهمیت این مورد یعنی کلمه کلیدی (Keyword) کمتر میشود. در واقع مشکل، تأکید بیش از حد بر محتوای اشباع شده از کلمات کلیدی بوده است که عمدتا منجر به تجربه ضعیف کاربر و در نهایت نرخ بازدید کمتر شده است. توجه بیش از حد به یک مورد در سئو کردن، نتیجهای برای شما بههمراه ندارد و باید همه کارها را پیوسته با یکدیگر انجام دهید. یا بیش از حد مجاز در متن مقالات خود از کلمه کلیدی استفاده میکند. سئو (Search Engine Optimization): سئو مجموعه روشهایی است که توسط متخصصین این حوزه انجام میشود و به بهتر دیده شدن سایت شما کمک میکند.
فرض کنید آدرس صفحه ی اصلی وب سایت B در وب سایت A گذاشته شده است. همین دلیل کافیست تا شما به عنوان مدیر وب سایت در هر کاری نظر کاربر را در اولویت کار خود قرار دهید تا در نهایت به جلب رضایت گوگل و بهبود سئو سایت خود دست یابید. برای مثال وقتی در وب همه سایتها از روی هم مطالب را کپی میکردند، گوگل با انتشار یک الگوریتم دیگر به سایتهای کپیکننده ارزش نداد و آنها رتبه خود را از دست دادند. اگر دوست دارید با این مفهوم به طور کامل آشنا شوید، فرصت مطالعهی مقالهی سئو پیشرفته ما را از دست ندهید. با مشاهده این مطلب با تمامی مسیر بهینه سازی یک محتوا آشنا میشوید. پس بهدلیل نرخ بازدید بسیار بالا در موتورهای جستجو، کاربران عنوان برند و کسب و کار شما را بارها مشاهده میکند و این یک مورد بسیار موثر برای ادامه برنامه برندسازی و برندینگ کسب و کار شما است. برای مثال اگر شما بدنبال خرید بلیت هواپیما باشید، به احتمال زیاد در میان نتایج جستجو سایتی را که متا دیسکریپشن صفحهی آن شامل قیمت باشد، به سایر گزینهها ترجیح میدهید. برای مثال آژانسهای مسافرتی و مسئولین تورهای گردشگری که برای مثال در یک زمان خاص مانند عید نوروز تنها میخواهند مشتری بدست بیاورند.
در همین ابتدا باید گفت که هیچ فرم ثابت و قانونی برای اینکه کدام مدل ساختاردهی URL بهتر است وجود ندارد. ریدایرکت یک راهکار برای انتقال کاربر و ربات های موتور جستجو از یک صفحه وب به صفحه ای دیگر است. بعد از اینکه ربات ها و هوش مصنوعی گوگل متوجه شدند یک سایت در حال استفاده از روش های سئو کلاه سیاه است، آن را دچار پنالتی میکنند. در مورد آن توضیحاتی در مقاله سئو کلاه سیاه دادم و مثالی از آن را هم بیان کردم. سئو کلاه خاکستری: اگر از روش کلاه سفید استفاده کنید در کلمات کلیدی رقابتی زمان زیادی میبرد تا به نتیجه برسید، استفاده از روش کلاه سیاه هم شما را با خطر جریمه و پنالتی شدن مواجه میکند پس در این موارد برخی متخصصان سئو از روشی استفاده میکنند که به سئو کلاه خاکستری مشهور است.
پس بهصورت بهکار بردن عبارت افزایش رتبه سایت در گوگل بهمعنای کلی غلط است. به معنای حذف کردن یک صفحه از سایت، از نتایج گوگل است. اگر مطمئن نیستید که چگونه تصاویر شما بر سرعت صفحه شما تأثیر می گذارد، توصیه می کنم از ابزار PageSpeed Insights Google استفاده کنید. بهترین پیشنهاد ما برای شما آن است که توضیحات متا را تا حد ممکن عالی بنویسید و پس از آن را به عهده گوگل و رباتهای زحمتکش او بگذارید. در مورد آن در مقاله افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی توضیحات جامعی ارائه کردم. این بدان معنی است که تصویر با اندازه سایت مقیاس میشود. گفته قدیمی: “یک تصویر خوب ارزش هزار کلمه دارد” احتمالاً در مورد گوگل صدق نمی کند ، اما مطمئناً صحیح است وقتی شما نیاز به نوشتن 1000 کلمه کسل کننده دارید ، آنچه را که در یک تصویر یا نمودار نشان داده اید ، نشان می دهد یا اینکه درست کنید. بعد از آن، خزنده به آنها نگاه و به ایندکس کننده ارسال می کند و این روند همینطور ادامه خواهد داشت.
سرپ مخفف این عبارت است: search engine result page که معنای آن صفحات نتایج جستجو است. امروز این تکنیک، یک روش کلاه سیاه سئو است. شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که اگر بهاین شکل است، پس چرا برخی بهدنبال اجرای تکنیکهای سئو کلاه سیاه هستند؟ در سایتهایی همانند Vimeo، آپارات، تماشا و یوتیوب میتوانیم ترافیک بسیار بالایی داشته باشیم؛ اما باز هم میتوانید کد ایمبد ویدئو را روی سایت خود قرار دهید. لینک سازی بهاین صورت است که شما به سایتهایی که در آنها امکان لینک ساختن وجود دارد، مانند وبلاگها، انجمنها، دایرکتوریها و… صفحات 404 صفحاتی هستند که در سایت وجود ندارند! از عوامل دیگر، اشاره به منبع اصلی مقالهای است که ترجمه آن را در صفحه سایت خود قرار میدهید. دانش سئو به دو بخش کاربردی که همان تسلط کافی به ابزارها است و همچنین دیگر مهارتهای لازم تقسیم میشود.
در گذشته زمانی که کاربر کلیدواژهای را در گوگل جستجو میکرد، در نتایج گوگل ابتدا با لینکهایی روبرو میشد که این عبارت در آن وجود داشت. وجود این لینک ها در صفحات سایت باعث بهبود تجربه کاربری شده و میتواند سئو سایت را بهبود دهد. حتی ممکن بود وبمستر اقدام به ساخت یک سایت صرفا برای ایجاد مزرعه لینک جهت دریافت اعتبار از آن برای سایت های دیگرش کند. در آن، وبمستر سعی میکند علاوه بر تکنیک های قانونی، چند تکنیک غیرقانونی را هم به شکل امن و آهسته پیاده سازی کند تا با سرعت بیشتری به نتایج اول سطح وب برسد. اگر شما هم یک سایت وردپرسی دارید و احساس میکنید سایت شما از نظر سئو باید بررسی شود ما در را یا طرح توسط یک تیم خبره در زمینه سئو این اصمینان را به شما میدهیم که با سرویس سئو وردپرس تمامی مشکلات سئوی داخلی (on page SEO) در سایت شما حل خواهد شد. بعد از فعالسازی این ابزار روی سایت، میتوانید به اطلاعات مختلفی در مورد سایتتان از جمله تعداد ورودی، لینک های داخلی و خارجی، سرعت صفحات، اِرورها و… به همین دلیل، سایتهای مختلفی این خدمات را ارائه میدهند.
این مورد در تمامی قالبهای حرفهای که بهصورت استاندارد کدنویسی شدهاند وجود دارد. در این تگ مقادیری مثل href وجود دارد که آدرس صفحه مقصدِ لینک درون آن قرار میگیرد. در این قسمت ۳ اصل سئو را بهترتیب از سئو تکنیکال، سئو آنپیج (درون صفحه) و سئو آفپیج (خارج از صفحه) با هم بررسی میکنیم. شروع عملیات اصلی سئو کردن یک وبسایت با سئو درون صفحه – آنپیج (On-Page SEO) شروع میشود. در ابتدا تمام کارهایی که مدیران وبسایتها باید انجام میدادند، ارسال آدرس صفحه به موتورهای مختلفی که یک «عنکبوت» جهت «خزش» آن صفحه میفرستادند، استخراج لینکهای صفحه به سایر صفحات از درون صفحه و بازگرداندن اطلاعات یافتشده در صفحه، جهت ایندکسشدن بود. CTA ها به شکل های مختلفی وجود دارند.
✅فعالیت در سوشیال بوکمارک (secial bookmark) و انتشار محتوا در آن ها و لینک به سایتتان. منظور از عبارت کلیدی در زیر عنوان اینه که شما باید در عنوان های نوشته خود از عبارت کلیدی خود استفاده کنید با به عبارتی دیگر در تگ های H2 و H3 و حتی H4 در نوشته خود استفاده کنید و در آن ها از عبارت کلیدی خود هم استفاده کنید توجه داشته باشید که از هر ۴ زیر عنوان حداکثر در دو مورد آن از عبارت کلیدی خود استفاده کنید در غیر این صورت بهینه سازی بیش از حد انجام داده اید و این برای سئو وردپرس اصلا خوب نیست. چرا که در واقع فقط نوشته هایی را که قبلاً در صفحه دیگری نوشته شده اند را لیست می کند. این توضیحات باید راهی بین برند و خواسته ها و نیاز های مشتری ایجاد کند. در گذشته کاراکترهای توضیحات متا حداکثر 156 عدد بود. در گذشته سایتها از کلمه کلیدی که میخواستند در آن، در نتایج اول قرار بگیرند، بار استفاده میکردند.
بنابراین باید با دقت و رعایت استانداردهای مربوط به این کار، لینکهای درستی ایجاد کرد که در راستای ساختار سلسله مراتبی سایتتان باشد. وقتی ارتباط داخلی درستی بین صفحات وجود داشته باشد، سرعت خزش و ایندکس بیشتر شده و از این رو رتبه سایت هم افزایش پیدا خواهد کرد. ۲. ساختار سایت در سئو تکنیکال بهبود پیدا کرده و عملکرد درستی دارد. سایت های وردپرسی با هر بار ویرایش کوچک پست، یک درخواست پینگ را ارسال می کنند. 1- برای پروژه های کوچک و کم رقابت همکاری با متخصصین حرفه ای دشوار است زیرا هزینه بالایی برای ارائه خدمات دریافت میکنند.
حتی اگر برای یک صفحه توضیحات متا مشخص نکنید، بیشتر سیستم های به اشتراک گذاری محتوا خود به صورت اتوماتیک توضیحات این بخش را تعیین می کنند، امّا این توضیحات اتوماتیک چیزی نیست که شما می خواهید. اینکه این ربات ها هر چند وقت یک بار به سایت شما سر زده و به طور کلی چند بار به شما مراجعه کنند، نسبت به کیفیت محتوا، تعداد محتوا، اعتبار و قدرتتان تعیین میشود. این بودجه برای همه سایتها یکسان نبوده و براساس فاکتورهای متعددی مانند سابقه فعالیت، نرخ انتشار محتوا، تعداد صفحات، لینکسازی خارجی و … عنوان صفحه که برای سئو کردن یک صفحه استفاده میشود، میتواند با عنوان مطلب (یعنی چیزی که در سایت منتشر میشود) متفاوت باشد. نقشه سایت (Sitemap) یک صفحه وب با پسوند xml است. برای بهینهسازی تصاویر سایتتان میتوانید یک نقشه سایت تصاویر جداگانه تهیه کنید و آن را نیز در کنسول گوگل به ثبت برسانید. حتما تصاویر خودتون رو به sitemap اضافه کنید. پشتبانی از سایتمپ یا همان نقشه سایت (Sitemap) هم چیزی است که دیگر تاکید بر روی آن بیمورد بهنظر میرسد زیرا دیگر همه سایتها از سایتمپ برای معرفی سایت خود به گوگل استفاده میکنند. بعد از این کار میتوانید ببینید که چندتا از نوشتهها یا صفحات سایتتان از طریق نقشه سایت کشف شده و چندتایشان ایندکس شدهاند.
البته مشاهده آمار دقیق کاربران تنها یکی از بخشهای گوگل آنالیتیکس است و شما میتوانید بهمعنای واقعی کاربران سایت خود را آنالیز کنید. البته افزایش فروش تنها وابسته به ورودیهای گوگل یک کسب و کار نیست و شما باید با استفاده از استراتژیهای بازاریابی سعی کنید افراد را سایت خود نگه دارید و با ارائه پیشنهادهایی آنها را مشتری خود کنید. سعی کنید URL های خود را تا حد ممکن کوتاه نگه دارید. از مهم ترین فعالیت های مربوط به آن هم میتوان به تولید محتوای سئو شده اشاره کرد. درون این تگ ها هم همیشه مقادیر مختلفی مثل href، title و… اهمیت توضیحات متا برای سئو کردن یک صفحه این است که موتورهای جستجو بهتر ارتباط عنوان صفحه با محتویات درون آن را درک میکنند.
برخی از افراد نیز بر این تفکر می باشند که هر چه تعداد کلمات کلیدی در عنوان وب سایت و در متا تگ توضیحات بیشتر باشد موتورهای جستجوگر بیشتر به آن صفحه توجه خواهند کرد در صورتی که این کار خلاف قوانین گوگل و سایر موتورهای جستجوگر می باشد و می تواند تاثیرات بدی را روی کاربران و رتبه های شما بگذارند. به طور کلی، هرچه حجم جستجوی کلمه کلیدی بالاتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که صفحه بهینه شده برای آن کلمه کلیدی، ترافیک معناداری برای کسب و کار شما ایجاد کند. فعالیت در رسانههای اجتماعی یک کار مهم و تقریبا اجباری برای هر وبسایتی است که قصد دارد سایت خود را سئو کند. ده ها افزونه سئو وردپرس وجود دارد که می توانید برای بهبود سئو در سایت وردپرس خود استفاده کنید ولی انتخاب یک افزونه سئوی خوب برای مبتدیان در وردپرس خودش یک چالش است. استفاده از قالبهای حرفهای و همچنین وجود برخی تنظیمات پیشفرض در سیستم مدیریت محتوا وردپرس، باعث شده نیازی به نگرانی از بابت بخشهایی از سئو تکنیکال نباشیم. اینکه یک وبسایت از لحاظ کدنویسی حرفهای باشد اما محتوا اصولی در سایت نداشته باشد، دلیل نمیشود که سایت رتبه خوبی بگیرد.
توضیحات متا (Meta Description): توضیحات متا یا متادیسکریپشن در واقع خلاصهای از محتویات هر صفحه است و اطلاعات بیشتری در مورد صفحه در اختیار کاربر و موتورهای جستجو قرار میدهد. بیشتر افزونه های سئو مثل Yoast، به طور خودکار کاراکترهای تگ تایتل و توضیحات متا رو شمارش می کنند. یادتان باشد متن متا تایتل با متن H1 صفحه متفاوت است. حتما برای تمام تصاویر خود تایتل title صحیح بنویسید. علاوه بر این ، می توانید از نقشه های افزودنی Google برای نقشه های XML استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد تصاویر موجود در صفحات خود به Google اطلاعات ارائه دهید. البته اگر حتی سایتمپ را در گوگل وبمستر تولز ثبت هم نکنید، بالاخره بعد از حداکثر یکهفته، گوگل متوجه این نقشه سایت میشود. پس این مورد هم کمک به کلیک کاربر در شبکه های اجتماعی می کند.