دکوراسیون کلینیک پوست و زیبایی

در هر صورت اگر حدود 45 درصد از چیدمان داخلی کلینیک روانشناسی خود را از متریال چوب استفاده کنید، به شما اطمینان میدهیم رضایت بیشتری را به دست میآورید. قبل از انتخاب یک مجموعه سری به نمونه کارهای انجام شده بیندازید و ببینید چقدر طراحی های که انجام داده اند موفق بوده و توانسته رضایت مشتری را جلب کند. با توجه به اینکه کلینیکها بخشهای مختلفی را شامل میشوند نمیتوان قیمتی کلی و مشخص بیانه کرد؛ زیرا طراحی و پیاده سازی طراحی دکوراسیون، در هر بخش از کلینیک نیازمند متریال و رعایت نکات مخصوص خودش است. فضاهای اداری، محلهایی مانند ساختمان پزشکان و انواع مطبها از جمله فضاهایی هستند که به طراحی و دکوراسیون داخلی آن خیلی توجهی نمیشود و به ساده ترین شکل ممکن اجرا میشوند تا کمترین هزینه را داشته باشند و همین موضوع باعث میشود کوچک ترین توجهی به خواسته مراجع کننده نداشته باشند!

فضای اول فضای رسپشن و انتطار شامل میز منشی و سرویس بهداشتی است. از طرف دیگر برای سالن انتظار و فضای رسپشن متریال چوب انتخاب شده تا با ایجاد حس گرمی و دنجی تعادل بین فضاها حفظ شود. استفاده از نمایشگر و یا به کار بردن یک یادداشت با پسزمینه روشن در ورودی مطب می تونه برای هر مراجعه کنندهای جذاب و روحیهبخش باشه. در طراحی داخلی مطب پزشکی مدرن سعی شده تا چینش بخشهای مختلف به نحوی انجام بشه که هم دسترسی به هر بخش برای بیمار راحتتر باشه و هم احساس بهتری داشته باشه در طول مسیری که به سمت بخش مورد نظر میره.

این است که به طور مداوم در حال مطالعات ذاتی در مورد چگونگی رفتار بیماران در فضاهای درمانی هستیم تا با طراحی داخلی کلینیک بتوانیم محیطی ایجاد کنیم که به روند توانبخشی کمک کند. شامل تغییرات اساسی در طراحی کلینیک دندانپزشکی ویژه اطفال دارید به خوبی شناسایی کنید. میتوانید در طراحی فضای لازم برای یونیت دندانپزشکی اتاقی را با عنوان اتاق مشاوره طراحی کنید تا مراجعه کننده به همراه مدارک لازم با دستیار پزشک مشاوره لازم را انجام دهد و پس از آن برای مراحل بعدی اقدام کند. در صورت وجود ترک و آسیب دیدگی مبل ها و صندلی های موجود در اتاق انتظار مطب آنها را تعویض کنید. طرحهایی که که در این تصاویر می بینید انواع طرح و رنگ صندلی و میز و همینطور دیزاین داخلی را با رنگهای متفاوتی که می توانید برای مطبهای پزشکی و دندانپزشکی استفاده نمایید را ارائه می دهد. به ویژه در این روزها که رقابت بین مطبها و کلینیکهای دندانپزشکی شدید است، بدون شک بیماران مکانی را برای درمان مشکلات جسمی خود برمیگزینند که در آن راحتتر بوده و احساس آرامش بیشتری کنند. در يك كلينيك بزرگ پزشك ميتواند اندوسكوپيهايي را كه نيازي به بيحسي ندارد در يك اتاق 5/3×5/3 مترمربع با يك اتاق تميز نزديك آن (3×5/2 مترمربع) انجام دهد.

توجه داشته باشید که استفاده از نورپردازی ملایم باعث ایجاد فضایی آرام و دنج در مطب پزشک می شود. تا انتهای مقاله دکوراسیون داخلی مطب دکتر همراه ما باشید. در صورت تمایل به طراحی کلینیک اطفال توسط بوم آرچی میتوانید با ما تماس بگیرید. رنگ های خاص می توانند احساس گرما ، آرامش و یا خشم را در ما ایجاد کنند. به همین دلیل من در مطب خودم از رنگ زرد استفاده کردهام که در بیمار حس گرما ایجاد میکنند. کلارك در سال 1975 یک آزمایش طراحی کرد که در آن دو گروه از فروشندگان را در دو اتاق مجزا، یکی به رنگ قرمز و دیگري با رنگ سبز را در نظر گرفت، کسانی که در اتاق قرمز بودند زمان سپري شده را دو برابر زمانی که گذشته بود تصور کردند .در مقابل آنهایی که در اتاق سبز رنگ بودند، زمان سپري را کمتر از زمان واقعی پنداشته بودند. بهتر است برای اتاق انتظار و اتاق درمان به دلیل کنار آمدن بیمار قبل از ورود به اتاق درمان، از یک رنگ انتخاب شود. اتاق پذیرایی، اتاق انتظار، اتاق درمان و اتاق استراحت و سرویس بهداشتی.

در سالن انتظار میتوانید قفسههایی را برای نمایش محصولات طراحی کنید. به تزئین سقف اتاق معاینه در طراحی مطب دندانپزشکی توجه کنید. بهتر است در مطب دندانپزشکی از رنگ های ملایم و آرامش بخش و یا رنگ های انرژی بخش برای دیوار و یونیت استفاده کنید. سعی کنید از رنگ های مثل سفید، سبز، آبی، کرمی و شیری استفاده کنید، زیرا این رنگ ها آرامش بخش هستند. زیرا دکوراسیون دندانپزشکی تاثیر روانی بسیار زیادی روی بیماران دارد. چه متراژی برای مطب دندانپزشکی مناسب است؟ مطلوب ترین نورپردازی، نور طبیعی است که مستقیماً وارد فضای اتاق معاینه شود اما اگر اتاق شما نورگیر نیست و منبع اصلی نور در مطب دندانپزشکی ، چراغ های فلورسنت است ، چند لامپ یا لامپ گرمتر اضافه کنید تا فضای اتاق جذاب شود. گاهی ممکن است مراجعه کننده به همراه فرزند کودک خود در کلینیک دندانپزشکی منتظر باشد پس خوب است از قبل به این موضوع فکر کرده باشید و با طراحی فضایی برای بازی در دکوراسیون سالن انتظار مطب نیازهای این دسته را نیز پاسخ داده باشید. بسیاری از ایده های مربوط به قسمت پذیرایی فقط شامل مواردی برای بزرگسالان است، اما کودکان نیز جز بیماران هستند آنها بیشترین ترس را از مراجعه به دندانپزشک دارند، بنابراین محلی مخصوص اسباب بازی ها، کتاب ها و بازی های رومیزی سرگرم کننده داشته باشید.

در زیر عکس مطب دندانپزشکی شیک را مشاهده میکنید که مانند سالن انتظار تصویر بالا در انتهای سالن فضایی را برای بازی بچهها در نظر گرفته است. رنگ در دسته عنصرهای مهم در دیزاین مطب دندانپزشکی به حساب می آید که در نمونه زیر میتوانید روشنی محیط را از طریق رنگ سفید درک کنید و علاوه بر آن لکههای زرد رنگ را میتوانید در کشوها مشاهده کنید که به خوبی باعث ایجاد تعادل و عدم خستگی شده است.. همچنین مقاله ترکیب رنگ در دکوراسیون خانه با ایدههای دلنشین را در اینجا مشاهده نمایید. از آنجا که بچه ها در فضا های آشنا احساس آرامش بیشتری دارند، بنابراین به کار بردن وسایل کودکانه و المان های کارتونی در طراحی داخلی مراکز درمانی با چیدمانی مناسب و نیز به کار بردن رنگ های شاد و متناسب با روحیه کودکان دختر و پسر در فضای مطب و اتاق انتظار می تواند در جذب و تمایل کودک به این محیطها تاثیر زیادی داشته باشد.

به این دلیل که کلینیکها معمولاً فضایی هستند که باید در بیشتر اوقات تمیز و استریلیزه شوند. معجره گل و گیاه را در هیچ فضایی فراموش نکنید و سعی کنید در طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی نیز از گیاهان و گلهای آپارتمانی استفاده کنید که این عناصر باعث ایجاد انرژی مضاعت میشوند. اصول و عناصر مهمی در طراحی یک مطب دندانپزشکی وجود دارد . طراحی سبز تاثیر مثبتی بر سلامت عاطفی بیماران دارد، چرا که طراحی کلینیک پزشکی با زمینه سبز و چوبی باعث ایجاد پیوند بصری با طبیعت شده و در همه جای مطب از لابی تا اتاق معاینه پزشک همه افراد را تحت تاثیر قرار میدهد.

اما شما میتوانید با استفاده از رنگهای شاد در طراحی و شخصیتهای کارتونی در دکوراسیون نظرشان را جلب کنید تا در مطب احساس راحتی داشته باشند. نمونه تابلو مطب دندانپزشکی میتواند تصاویری از افراد شاد و خوشحال باشند که با لبخند زیبای خود دندانهای سالمشان را به رخ کشیده اند که این موضوع نیز باعث حس رضایتمندی مراجع کننده میشود. بهترین رنگ برای مطب دندانپزشکی رنگ روشن و سفید است اما میتوانید برای اینکه فضا از سادگی خارج شود از لکههای رنگی که در فضاها تکرار شوند استفاده کنید تا فضا شیک و جذاب شوند. در طراحی داخلی مطب باید از رنگ ها و فرم های آرامش بخش استفاده کرد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

همانطور که گفتیم دکوراسیون بیمارستان های مخصوص کودکان باید به گونه ای طراحی شده باشد که محیطی آرامش بخش ایجاد کرده و استرس موجود در کودکان را کاهش دهد، استفاده از سرگرمی های جذاب و مورد علاقه بچه ها، همچنین المان هایی که موجب افزایش انرژی مثبت در محیط می شود، تاثیر زیادی در ایجاد یک فضای مطبوع و مناسب برای کودکان دارد. پس باید از پخش موسیقی با صدای بلند یا موسیقی با متن هایی که ممکن است. بهترین روش برای استفاده از رنگ قهوه ای در مطب دندانپزشکی ، ترکیب آن با رنگ های کرم ، زرد ، نارنجی و صورتی ملایم است. به همین خاطر طراحان داخلی استفاده از رنگ قهوه ای را در دکوراسیون دندانپزشکی توصیه می کنند. برای اینکه در محیط مطب دندانپزشکی طراحی موفقی داشته باشید باید در زمینه علم رنگ شناسی و طراحی نورپردازی و چیدمان صحیح وسایل مورد نیاز در فضای مطب اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید دکوراسیونی شیک و کاربردی را برای مطب دندان پزشکی طراحی کنید.

سقف اتاق معاینه در طراحی مطب شاید چندان به چشم نیاید اما یکی از عواملی است که در مطب دندان پزشکی بسیار باید به آن توجه کنید. معمولا کلینیک های دندانپزشکی چهار اتاق دارند. در میان مطب های مختلف می توان مطب دندانپزشکی را یکی از مهم ترین مطب ها محسوب کرد زیرا بیماران در این مطب مجبور هستند وقت زیادی را سپری کنند و علاوه بر این محیط مطب دندانپزشکی باعث ایجاد دلهره و اضطراب در بیماران می شود از این رو بهتر دکوراسیون مطب دندانپزشکی به گونه ای طراحی شود که حس آرامش و راحتی را به بیماران القاء کند. گاهی می توان با چند عنصر ساده مانند گلدان و یک تابلوی دیواری، زیبایی خاصی به مطب دندانپزشکی داد. به طور مثال، اگر مراجعان شما کودکان هستند، بهتر است که رنگ های شاد برای طراحی داخلی مطب دندانپزشکی مورد استفاده قرار گیرد. اگر مراجعه کنندگان شما کودک هستند، ارتفاع سینک روشویی باید مناسب قد یک کودک باشد. آیا میدونید که برای چینش مبلمان در کلینیک زیبایی حتماً باید به قوانین فنگشویی توجه بشه ؟ از این رو اکنون در این بخش، خط معمار می خواهد نکات مهم در طراحی و دیزاین کلینیک پوست و مو را ببرای شما بیان کرده و نمونه ای بی نظیر از پروژه های به انجام رسیده در این زمینه را برای شما به اشتراک بگذارد.

توسط داوود دانش‌جعفری

داوود دانش‌جعفری