دستورالعمل اجرایی صدور گواهی مالیاتی ابلاغ شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان مالیاتی، در بخشنامه ابلاغی داود منظور، خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: بر مبنای اختیارات حاصل از تبصره یک ماده ۲۱۹ قانون مالیات‌های مستقیم و در راستای تسهیل و تسریع فرآیند صدور گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مذکور، ترتیبات اجرایی آن ابلاغ شد.

گفتنی است دستورالعمل یاد شده، در ۸ ماده و ۴ تبصره تهیه شده و از تاریخ ۰۱/۰۷/۱۴۰۱، لازم الاجراست.

بر اساس ماده (۴) این دستورالعمل، تمامی مراحل دریافت استعلام، تهیه پاسخ و ارسال آن به مراجع قانونی، صرفا باید به صورت الکترونیکی حسب مورد از طریق ارتباط مبتنی بر وب سرویس و یا ایجاد امکان ثبت الکترونیکی استعلام از طریق کارپوشه ای مخصوص در پنجره واحد سازمان امور مالیاتی، انجام شود.

جهت مشاهده این دستورالعمل کلیک کنید.


منبع: https://www.irna.ir/news/84839530/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%85%D9%84-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B5%D8%AF%D9%88%D8%B1-%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%BA-%D8%B4%D8%AFارسال استعلام غیر الکترونیک، در حکم عدم استعلام بوده و فاقد وجاهت است.

توسط داوود دانش‌جعفری

داوود دانش‌جعفری