وی ادامه داد: به همین دلیل و با توجه به کنترل نرخ، تعداد ماشینها در حمل و نقل برونشهری بهشدت کاهش داشته است و بخشی از ماشینها از خط خارج شدند. تعداد ماشینهایی که میتوانند مسیرهای طولانی و متوسط را طی کنند، حدود ۷۰۰۰ فروند در شبکه حمل و نقل موجود است که قبلا بیشتر از دو برابر بود.
رئیس اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری با بیان اینکه هزینه تمامشده حملونقل برونشهری در کشور به ازای هر نفر کیلومتر ۱۸۵۰ تومان است، گفت: اگر افزایش قیمت بلیت اتوبوس به اندازه معقول اتفاق بیفتد، سرویسها هم برای سفر مردم افزایش پیدا میکند.
عامری خاطرنشان کرد: البته در توان مردم هم نیست که چنین مبالغی را بپردازند؛ اما باید کاری کرد که وضعیت حملونقل از شرایط فعلی بدتر نشود. اگر افزایش قیمت بلیت اتوبوس به اندازه معقول اتفاق بیفتد، سرویسها هم برای سفر مردم افزایش پیدا میکند؛ اما با کنترل نرخ به شیوه فعلی چیزی عاید مردم نمیشود و برای سفرهایشان با مشکل مواجه میشوند.
احمدرضا عامری در گفتوگو با ایسنا، درباره وضعیت قیمت بلیتهای اتوبوس با بیان اینکه با وجود اظهار نظر کارشناسی برای تعیین قیمت بلیت در نهایت ستاد تنظیم بازار باید نرخ را تعیین کند، گفت: هزینه تمامشده حملونقل برونشهری در کشور به گفته خود کارشناسان دولتی، به ازای هر نفر کیلومتر ۱۸۵۰ تومان است؛ با وجود این کرایههای فعلی در مقایسه با این عدد واقعا پایین است.
انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1402122920415/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B7-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B9%D9%85%D8%A7%D9%84-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D9%82%D9%88%D9%84
رئیس اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری گفت: قیمت بلیت اتوبوس در سال ۱۴۰۲ یک بار در اردیبهشت به میزان ۲۹ درصد افزایش پیدا کرد، اما افزایش درصدی در کشور معنی ندارد، زیرا قیمت هر کالایی در یک سال چند برابر شده است. برای مثال در حال حاضر هزینه تعمیر یک موتور اتوبوس در حال حاضر ۸۰۰ میلیون تومان شده و قیمت اتوبوس تا مرز ۲۷ میلیارد تومان هم رسیده است.