آموزش جامع صرافی Coinex به صورت گام به گام

در ادامه، معامله را روی حالت بازار یا Market قرار دهید و حجمی از دارایی اتر خود را که میخواهید با آن بیت کوین بخرید، مشخص کنید. در این صورت باید در قسمت “Amount” میزان ارز و در بخش “Stop” محدوده قیمت و قیمت دقیق “Limit” را مشخص کنید تا سفارش به درستی انجام شود. در این نوع ثبت سفارش پس از رسیدن قیمت ارز دیجیتال به رقم واردشده در کادر Stop، صرافی سفارش را با بهترین قیمت ممکن در آن زمان ثبت میکند. پس این ولت فقط برای برداشت در شبکهی ترون ایجاد شده است. پس ورود به صفحه معاملات فیوچرز کافی است روی گزینه Lite در منوی بالا کلیک کنید تا وارد پنل معاملات Futures Pro شوید.

یک پاپ آپ روی صفحه نمایش داده میشود که که دوباره دکمهی Enable Futures Trading را به شما نشان میدهد. پس از کلیک پاپ آپ دیگری برای شما باز میشود که باید آن را ببندید. پس از وارد کردن کد تایید، پاپ آپ دیگری باز میشود که باید روی دکمهی Okay, وبسایت ایران ارز دیجیتال I Understand کلیک کنید. بعد از انتخاب رمزارز در قسمت پایین آن یک آدرس کیف پول و همینطور مقدار ارزدیجیتال که قصد انتقال دارید را وارد کنید و در نهایت روی گزینه confirm کلیک کنید. در ابتدا مراحل واریز ارز دیجیتال را برای شما شرح میدهیم.

در این مرحله نام ارزدیجیتال خود را روی قسمت سرچ وارد کنید. از قسمت منو گزینهی Derivatives را انتخاب کنید و سپس روی گزینهی Futures Lite کلیک کنید. در صفحه ای که برای شما باز می شود گزینه ی deposit را کلیک کنید تا صفحه جدیدی برای شما باز شود. علاوه بر دو شاخص ذکرشده در صرافی کوکوین، نقشهای مختلف معاملاتی، کارمزدهای متفاوتی خواهند داشت. برای ارتقا امنیت معاملات، صرافی به شدت به کاربران توصیه میکند احراز هویت دو عاملی را از طریق پیام کوتاه یا برنامه GA (Google Authenticator) فعال کنند. سطح ویژه کاربری بر اساس دو فاکتور نگهداری از توکن CET و حجم معاملات قابل ارتقا است و با ارتقا به سطوح بالاتر از میزان کارمزد معاملات کاسته خواهد شد. در هر سطح حساب، محدودیتهایی وجود دارد که با ارتقا سطح میتوانید محدودیت را کمتر کنید. این کد را در کادر مربوطه وارد کنید.

CoinEx در دسامبر سال 2017 تاسیس شد ، یک پلت فرم ارز های دیجیتال است که ویژگی های بسیاری را به کاربران خود ارائه می دهد. بسیار خب مرحلهی اول برای انتقال وجه به حساب کوکوین را انجام دادیم و در یک صرافی ایرانی ارز دیجیتالی خریدیم. سپس در بالا سمت چپ صفحه روی نوشتهی رمز ارز کلیک کرده و گزینهی TRX/USDT را انتخاب کنید. پس از ورود به این صفحه، بر روی گزینه “Sign in” موجود در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید. پس از اضافهشدن اپلیکیشن صرافی کوکوین به برنامه Google Authenticator کدی شش رقمی مربوط به صرافی کوکوین و در مقابل نامی که برای این صرافی انتخاب کرده بودید، دیده خواهد شد. حتماً پس از پس اسکن یا عکسبرداری توسط تلفن همراه خود حتماً خوانایی مدرک خود را بررسی کنید و پس از آن آپلود نمایید. ۳. اگر از قبل، ورود خود را دو مرحلهای کرده باشید، در این قسمت باید کدی که برای تایید حساب خود از اپلیکیشن «Google Authenticator» دریافت کردهاید را وارد کنید.

سپس اکانت مقصد را روی Trading Account گذاشته و روی دکمهی Confirm کلیک کنید. در نهایت روی دکمهی Buy TRX کلیک کنید. روی دکمهی Set در کادر Google Verification کلیک کنید. حال کارمان در صرافی نوبیتکس به پایان رسیده و باید مقداری صبر کنیم تا انتقال وجه به صرافی کوکوین انجام شود. حال زمان خرید ترون رسیده است. گزینهی Amount را هم انتخاب کنید تا با تمام موجودی خود اقدام به خرید کنید. برای ارتقای سطح امنیت حساب کاربری خود در صرافی ها، حتما رمز عبور قوی بسازید و نزد خود در جایی مطمئن نگهداری کنید. طراحی و ارائه اپلیکیشن صرافی کوکوین یکی از بهترین امکاناتی بود که از طرف صرافی در اختیار کاربران قرار داده شد. مثلا از طرف بانک برای شما ایمیل میاد میگه شما برنده فلان میزان پول شدید و یک لینک هم به شما میدهند و میگویند وارد فلان لینک بشید و اطلاعات خودتون را وارد کنید تا جایزه را دریافت کنید.

روی گزینهی Transfer کلیک کرده و حساب مقصد را روی حساب فیوچرز یا Futures Account بگذارید و روی دکمهی آبی رنگ Confirm کلیک کنید تا انتقال صورت گیرد. 2 کادر برای شما نمایش داده میشود که در کادر اول پسورد و در کادر دوم تکرار همان پسورد را وارد میکنید (پسوردتان باید یک عدد 6 رقمی باشد) سپس روی دکمهی آبی رنگ Confirm کلیک کنید. سپس برای فعال کردن حساب فیوچرز در صرافی کوکوین روی دکمهی سبز رنگ Enable Futures Trading (فعال کردن حساب فیوچرز) که در سمت راست قرار دارد کلیک کنید.

گاهی معامله شما در سود قرار میگیرد، اما پیش از آنکه شما معامله خود را ببندید، روند قیمتی ارز دیجیتال موردنظر تغییر کرده و سودی که درواقع سود تحققنیافته شماست، از دست شما خواهد رفت. در صفحه ای که باز می شود در قسمت Coin Type اسم ارز موردنظر خود را انتخاب کرده(به صورت پیش فرض در صرافی کوینکس این ارز بیت کوین btc می باشد) و سپس نوع شبکه آن ارز(Protocol Type) را انتخاب می کنید. در محتوای این ایمیل اطلاعات برداشت را یکبار دیگر بررسی کنید. به این منظور که بتوانید در این صرافی آنلاین برای خرید و فروش اقدام کنید، می بایست حتما در کیف پول خود مقداری رمزارز داشته باشید تا بتوانید بدین وسیله ارزهای دیجیتال و رمزارزهای دیگر را خریداری نمایید.

برای شارژ حساب خود در صرافی ایرانی، از منوی سمت راست روی “حسابداری” کلیک کرده و به همان اندازه که نیاز دارید، حساب خود را شارژ کنید. در ادامه باید اکانت مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و گزینه I Understand the Risks and Wish to Continue را مطابق تصویر فعال کرده و بر روی گزینه Continue کلیک کنید. دقت کنید که این ولت در شبکهی TRC20 ایجاد شده است. در صفحه جدیدی که برای شما باز می شود مطابق تصویر زیر روی گزینه Withdraw کلیک کنید.

از منوی بالا روی دکمهی Trade و سپس Spot Trading کلیک کرده و وارد صفحه زیر شوید. یعنی دوباره باید ایمیل خود را وارد کرده و Send Code را بزنید. صرافی پیشرو مستقر در ایالات متحده، Coinbase ، عملکرد Web3 را با کیف پول و مرورگر برای گروهی از مشتریان برنامه تلفن همراه خود در ماه می 2022 یکپارچه کرد . مسلما در ابتدای ثبت نام و ورود خود به صرافی، وضعیت حساب شما احراز نشده است و روی سطح صفر قرار دارد.

روی دکمهی Set در کادر Google Verification کلیک کنید.

سپس از برای این که مطمئن شوند شما ربات نیستید تصاویری روی صفحه نمایش مییابند و شما باید آن تصاویری را که از شما میخواهد را انتخاب کنید. برای تبدیل USDT به TRX در صرافی کوکوین باید ابتدا USDT را به حساب تریدینگ یا Trading Account منتقل کنیم. در ادامه به صفحهی Security Setting منتقل میشوید. پس در ابتدا باید حساب USDT را به تریدینگ اکانت منتقل کنیم. در زیر گزینه Continue یک سری نکاتی را مشخص کرده که دانستن آن ها خالی از لطف نیست، آن ها را مطالعه کنید تا راحت تر انتقالاتتان انجام شود مثلا در زیر برای ارز دیجیتال کاردانو نوشته به دلیل نیاز 300 تاییدیه برای انتقال، کمی طول میکشد پس صبور باشید.

البته شایان ذکر است که این رتبه بندی ها تنها برای انواع صرافی متمرکز ارز دیجیتال بیان شده و انواع صرافی غیرمتمرکز در ارزیابی آنها لحاظ نشده است. البته که با احراز هویت در کوکوین، دسترسیهای بیشتری در معاملات خود خواهید داشت. البته در بازهی زمانی خرید و انتقال ترون ممکن است نوسان قیمت رخ دهد. در اینجا لیستی از ارزهای دیجیتال را که با استفاده از پول فیات میتوان خرید، نمایش داده شده است. همچنین میتوانید با انتخاب گزینه Switch to SMS Verification بجای کد تایید گوگل، از سرویس کد تایید پیامکی استفاده کنید. پس از کلیک وارد صفحهی کیف پول دیجیتالی خود میشوید و میتوانید موجودی حساب خود را چک کنید. برای برداشت وجه از صرافی کوکوین، ابتدا باید USDT موجود در حساب فیوچرز خود را به ترون یا TRX تبدیل کنید. در اولین قدم، استفاده از این صرافی در سایت رسمی خودش امان پذیر است.

ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید و مانند مرحله قبل روی گزینه assets کلیک کنید. در این اکسچنج معاملاتی شما می توانید لایه های امنیتی مختلفی را برای حساب خود فعال کنید. پس از وارد کردن موارد خواسته شده برای ثبت نام در صرافی نوبیتکس، به پنل کاربری خود در وب سایت نوبیتکس ورود پیدا میکنید. لازم به ذکر است که برای ثبت نام و ورود به وب سایت کوکوین نیاز به تغییر آی پی با شیلترفکنها ندارید. نکته مهمی که کاربران داخل ایران باید حتما آن را رعایت کنند این است که به هیچ وجه با آی پی ایران وارد حساب صرافی خود نشوند و از یک VPN با آی پی ثابت استفاده کنند. با ما همراه باشید تا آموزش صفر تا صد استفاده از صرافی کوکوین را برای شما عزیزان شرح دهیم. اما این صرافی با قوانین جدیدی که برای ثبت نام و احراز هویت وضع کرد، کار را برای تعداد زیادی از کاربران، به خصوص ما ایرانیها، سخت و غیرممکن کرد.

توجه داشته باشید که یکی از قسمت های جایگزین ایمیل شماره تلفن است ولی بدلیل این که این صرافی از ایران پشتیبانی نمی کند کد ایران در این قسمت وجود ندارد و فقط از طریق ایمیل میتوانید ثبت نام کنید. صرافی ادعا میکند برداشت های کوچک در کمتر از ۵ دقیقه پردازش میشود. CoinEx برای کاربران خود و ایالاتی که متعهد به تدارک یک صرافی کارآمد، باثبات و امن هستند یک سیستم بازرگانی خصوصی را عرضه میکند. با کلیک روی موجودی نیز میتوانید با کل حسابی که شارژ کردهاید، اقدام به خرید کنید یا با وارد کردن آن، مبلغ پرداختی دلخواه خود را برای خرید ترون انتخاب کنید.

I Understand کلیک کنید.

به همین علت برای ما ایرانیها ثبت نام در کوکوین فقط از طریق ایمیل انجام میشود. معاملات Futures نیز در ابتدا برای کاربر غیرفعال است و باید همانند معاملات Margin فعال گردد. در این نوع سفارش اگر قیمت رمزارز مدنظر به میزان X برسد، به صورت خودکار یک سفارش با قیمت Y برای کاربر ثبت میشود. شایان ذکر است اگر هریک از کاربران فقط یکی از شرایط مندرج در ستونهای دوم تا چهارم از سمت راست را داشته باشد، در سطح مدنظر قرار میگیرد. طبعاً، هرچه تعداد توکنهای KCS شما بیشتر باشد، سهم بیشتری از این پاداشها به شما تعلق میگیرد. این آمار نشان دهندهی بالا بودن تعداد خریداران و فروشندگان و میزان نقد شوندگی بالا در این صرافی میباشد.

کشورهایی که به علت تحریمهای اقتصادی نمیتوانند به معاملات رمز ارزها بپردازند با ثبت نام در صرافی کوکوین به راحتی میتوانند به خرید و فروش ارزهای دیجیتالی بپردازند. در حالی که شما هنگام ثبت نام با Futures Lite مواجه میشوید. چرا که در فیوچرز نمیتوان ارز را برای جابهجایی، خرید و فروش کنید. در اینجا می خواهیم برداشت ارز دیجیتال و انتقال آن به کیف پول را توضیح دهیم ولی در ابتدا شما برای برداشت نیاز دارید که مراحل امنیتی را کامل کنید اگر این مراحل را نمی دانید، مقاله آیا صرافی کوکوین برای ایرانیان، مناسب است؟ پیشنهاد میشود در انتخاب صرافی مورد نظرتان بسیار دقت کنید و Bybit و Kucoin را از لیست انتخابتان حذف کنید. 2. حال باید رمز ارز مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس اگر قصد دریافت ارز را دارید بر روی ” Deposid ” کلیک کنید و اگر قصد ارسال داشتید بر روی گزینه ” Withdraw ” کلیک کنید.

توسط داوود دانش‌جعفری

داوود دانش‌جعفری